TOP

The Fashion Lisst trekt 100.000 bezoekers

De organisatie van de The Fashion Lisst is tevreden met de tweede editie van de sample en stock sale, die dit keer tijdens de Huishoudbeurs werd gehouden.

Meer dan 100.000 bezoekers wisten de weg naar The Fashion Lisst te vinden, waar merken als Emporio Armani, Nolita, Aaiko, American Vintage, Sapph en Patrizia Pepe te koop waren.

In april 2011 was de eerste editie van The Fashion Lisst, dat toen kon rekenen op meer dan 10.000 bezoekers. Niet iedereen was echter even enthousiast over het aanbod, dat voor trendsetters te verouderd was.

Wellicht is dat de reden dat de organisatie de focus voor de tweede editie heeft verschoven van fashionista’s tot het Huishoudbeurspubliek. Overigens een niet te onderschatten doelgroep: de Huishoudbeurs trok dit  jaar meer dan 247.000 bezoekers. Daarvan wisten er dus zo’n 100.000 de weg naar de Fashion Lisst te vinden.

Het modegerelateerd entertainment bestond onder andere uit modeshows van ontwerptalent als Sheguang Hu of Irving Voster. Verder presenteerde catwalkcoach Mariana Verkerk op zaterdag 25 februari op The Fashion Lisst de zevende editie van de ModelConvention, een event waar (beginnende) modellen in contact kunnen komen met modellenbureaus.

Meer dan 40 modellenscouts uit binnen en buitenland waren op The Fashion Lisst op zoek naar nieuw modellentalent. Van de in totaal bijna 400 deelnemers aan de ModelConvention werden in totaal maar liefst 167 callbacks gegeven, liet de organisatie in een persbericht weten.

De volgende editie van The Fashion Lisst zal weer een stand alone versie worden.