TOP

Textilia-onderzoek: mannen kopen het liefste losse kledingitems

Het is een bekend cliché, maar nog altijd waar: mannen winkelen graag snel en effectief. Ze kopen losse items en shoppen het liefste bij modezaken die kledingstukken per soort sorteren. Dat blijkt uit onderzoek van Textilia uitgevoerd door GfK Panelservices.

Deze typische doelgerichtheid komt naar voren in een recent Textilia-onderzoek, waaruit blijkt dat ruim acht op de tien Nederlandse mannen (82%) meestal losse kledingstukken kopen in plaats van sets.

Winkelindeling
Het koopgedrag van de mannelijke consument zie je duidelijk terug in hun wensen wat betreft de winkelinrichting. Zo winkelt ruim de helft van de mannen, 52 procent, graag in modezaken die de kledingstukken per soort groeperen;13 procent vindt een winkelindeling op basis van sets handig, terwijl één op de tien mannen aangeeft ordening op kleur fijn te vinden.

Meer weten? Het complete onderzoek met reacties uit de branche lees je terug in Textilia 14.