TOP

Terugblik op The Fashion Gallery: ‘We hebben heel gericht retailers uitgenodigd’

Meer dan dertig vrouwenmodemerken presenteerden hun nieuwe collectie op maandag 21 januari op The Fashion Gallery, een kleinschalig event voor boetiekmerken. Er kwamen bijna 180 bezoekers langs. "Het waren ook echt retailers die middenin de doelgroep van de deelnemende merken vallen, waardoor je als merk relevantere winkels ontmoet dan op de grote beurzen.”

Ruim dertig merken presenteerden op maandag 21 januari in De Goudfazant in Amsterdam Noord hun collectie voor winter 2019-2020. Doordat het event van 15 tot 20 uur was, konden retailers het event makkelijk combineren met een bezoek aan Modefabriek.

The Fashion Gallery (3) The Fashion Gallery (5)

Onder andere 2nd Day, Dutchess, Femmes du Sud, Iben, Monique van Heist, Ruby Tuesday, Stella Nova en Tiger of Sweden waren van de partij. De merken presenteerden hun collecties in stands en ondertussen konden bezoekers een hapje en een drankje doen. Centraal stond de fashionshow in een gallery sfeer, waarin alle deelnemende merken meerdere keren te zien waren.

Mooie opkomst

Organisator Karin Vink, mede-eigenaar van het label Femmes du Sud, kijkt tevreden terug op het evenement. “We hebben heel gericht retailers uitgenodigd, maar het was natuurlijk heel spannend hoeveel er echt de moeite zouden nemen om langs te komen. Van de bijna 200 genodigden zijn er uiteindelijk bijna 180 gekomen. Een hele mooie opkomst. Het waren ook echt retailers die middenin de doelgroep van de deelnemende merken vallen, waardoor je als merk relevantere winkels ontmoet dan op de grote beurzen.”

The Fashion Gallery (20)

Daar kan Rosie Sieben, oprichter van het leermerk Sally-Blue, over meepraten. Ze kijkt terug op een succesvolle deelname. “De locatie en de organisatie waren top. De sfeer was relaxed en open en het was heerlijk werken zo. Het belangrijkste is natuurlijk dat je het juiste klanttype ontmoet en dat was hier zeker het geval. We hebben een aantal afspraken met nieuwe klanten gemaakt en ook al daadwerkelijk uit de collectie verkocht.”

Volgende keer

Na deze eerste editie is er genoeg enthousiasme bij de organisatie en de deelnemende merken voor de volgende keer. “Iedereen was enthousiast over het niveau van de bezoekers. Wat ons betreft komt er een volgende keer. Dan zouden we de fashionshow een nog veel prominentere plek willen geven en misschien het aantal merken nog iets willen uitbreiden. Sommige retailers hadden nog wel meer tijd willen hebben om alle merken te spreken. Dat nemen we ook mee voor de volgende keer.”

The Fashion Gallery (8) The Fashion Gallery (9)

The Fashion Gallery (13) The Fashion Gallery (14)

The Fashion Gallery (15) The Fashion Gallery (16)

The Fashion Gallery (18) The Fashion Gallery (19)