TOP

Tenue de Nîmes sluit winkel, nieuwe directeur Balr. en beurzen Premium weer gelijk met modeweek Berlijn

Tenue de Nîmes sluit de deuren van een winkel, een nieuwe directeur voor Balr. en Esprit lanceert nieuwe lijnen. En verder onder meer in dit nieuwsoverzicht van 14 juli: de modebeurzen van de Premium Group sluiten vanaf volgend jaar weer aan op Berlin Fashion Week.

Foto: Boss

Premium Group sluiten gelijk met Berlin Fashion Week.

De Berlin Fashion Week en de modebeurzen van de Premium Group zullen vanaf 2023 weer gelijktijdig plaatsvinden in de Duitse hoofdstad, in januari en juli. Het is een volgende stap voor het weer op de kaart zetten van Berlijn als modehoofdstad; na de terugkeer van Premium, Seek en Fashiontech in de stad. Volgend seizoen vinden de events van Premium plaats van dinsdag 17 januari tot en met donderdag 19 januari 2023, opnieuw in Messe Berlin. Dan ligt de focus volledig op B2B en is er geen consumentenevenement. Premium bestaat volgend jaar 20 jaar en daar zal tijdens de volgende editie volop aandacht voor zijn. Premium en Seek werden van 7 tot en met 9 juli voor het eerst gehouden op de nieuwe locatie Messe Berlin, tegelijk met modeconferentie Fashiontech en het nieuwe consumentenfestival The Ground. Het bezoekersaantal was ongeveer zeventig procent van het aantal dat de events voor corona trokken, laat de organisatie weten in een persbericht.

Nieuwe directeur Balr.

Lifestylemerk Balr. heeft sinds 1 juli een nieuwe managing director: Ken Fontijn, weet onder meer Retailtrends te melden. Hij was eerder chief marketing & digital officer van Mediamarkt en swerkte daarvoor als general manager bij Zalando in de Benelux. Verder heeft hij een verleden bij V&D, Coolblue en Free Record Shop. De laatste twee jaar werkte hij als zelfstandig consultant. Bij Balr. is Fontijn eindverantwoordelijk voor de dagelijkse operatie. Zelf zegt hij zich te willen gaan focussen op internationale groei van het merk. Balr. werd in 2013 opgericht door Balr. is in 2013 opgericht door ex-voetballer Demy de Zeeuw en zijn collega-voetballers Eljero Elia, Gregory van der Wiel. Samen met nog twee andere partners, Juul Manders en Ralph de Geus is De Zeeuw verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Het merk wordt verkocht in meer dan 250 winkels wereldwijd.

Esprit lanceert twee nieuwe lijnen

Esprit lanceert twee nieuwe lijnen: naast de hoofdlijn Esprit Collection, Esprit Casual en edc zijn er in juli twee compleet nieuwe collecties te bestellen: Esprit White Label en Esprit Black Label. “Beide collecties zullen in een hoger prijssegment vallen dan de hoofdcollectie”, zegt CEO William Pak in een interview met Textilwirtschaft. Esprit White Label en Esprit Black Label verschijnen vanaf voorjaar 2023 op de markt. Pak werd afgelopen maart aangesteld als leider van het nieuwe executive team van het merk en met Brian Wong als Chief Financial Officer, Sang Langill als Chief Product Officer en Larry Luk als Chief Digital and Marketing Officer. Onder hun leiding moet Esprit een nieuw aanbod gaan creëren, waar deze nieuwe collecties onderdeel van zijn. Ook wil het merk terugkeren op de Aziatische markt en uitbreiden met e-commerce.

Tenue de Nîmes sluit de deuren

Denimwinkel Tenue de Nîmes sluit de deuren van de winkel aan de Haarlemmerstraat in Amsterdam. Dat meldt oprichter en eigenaar Menno van Meurs op LinkedIn. De zaak heeft er tien jaar gezeten. Van Meurs gaat aan een nieuw avontuur beginnen, schrijft hij: “We zullen dit najaar verhuizen naar een nieuwe ruimte, waar we een spannend nieuw hoofdstuk zullen beginnen met mijn Tenue. denim merk. Dit nieuwe concept zal in het teken staan ​​van Tenue. Jeans en de Tenue repair shop.” De locatie aan de Elandsgracht 60 en de online winkel blijven open.

Boss lanceert podcastserie

Het Duitse modemerk Boss is een podcastserie gestart genaamd ‘Behind the Boss’ waarin het merk in de levens duikt van artiesten, makers en atleten om erachter te komen hoe ze de ‘baas’ zijn geworden die ze nu zijn. De gesprekken worden geleid door cultuurschrijver Raven Smith (links op de hoofdfoto), bekend om zijn ‘oneerbiedige humor en inzicht in het moderne leven’, aldus het merk in een persbericht. De gasten die voorbij komen zijn onder anderen de Amerikaanse stylist en tv-ster Law Roach, metaverse-expert en tech-futurist Cathy Hackl, en Boss’ Global Brand Ambassador, Anthony Joshua (rechts op de hoofdfoto). De podcast is de nieuwste stap in de zogeheten Claim 5-groeistrategie van het bedrijf, die tot doel heeft de aantrekkelijkheid van zijn merken te vergroten en van klanten fans te maken. De podcasts worden tweewekelijks uitgebracht, gestreamd op alle grote platforms en op de eigen kanalen van het merk.