TOP

Sport in het kort

Een nieuwe Director Development, een nieuwe samenwerking en een Italiaans sportmerk dat de Nederlandse markt wil veroveren. In deze 'De sport in het kort' drie merken met elk hun eigen nieuws.

Brunotti aanwinst
Na verschillende functies te hebben vervuld bij onder andere Gaastra (3 jaar) en O’Neill (14 jaar) is Cees van de Meeberg toe aan een nieuwe uitdaging. Bij sportmerk Brunotti gaat hij als Director Development aan de slag gaan en in deze functie zal hij verantwoordelijk zijn voor de inkoop en collectie ontwikkeling. Met de aanstelling van Cees wil het Nederlandse merk Brunotti de collectie op een nog hoger niveau tillen. “Zijn jarenlange ervaring op het gebied van productie in het verre Oosten en zijn uitgebreide netwerk kunnen we zeker gebruiken”, aldus Henk Bergsma CEO van Brunotti Europe. Op de vraag of Cees na twee jaar in de fashion industrie te hebben gewerkt deze branche niet zal missen is hij kort en duidelijk: “Brunotti kwam op het juiste moment op mijn pad. De sport branche past gewoon beter bij me.”

Carbone Sport geeft het heft uit handen
Het Nederlands dames sportkledingmerk Carbone Sport geeft vanaf deze maand de verkoop uit handen. In Sollie Brands heeft het Carbone Sport een agentschap gevonden dat qua filosofie, karakter en bedrijf goed past bij het sportmerk. Het merk hoopt dan ook op een langdurige samenwerking met Sollie Brands. Jan en Monique Sollie van Sollie Brands vertegenwoordigen al de merken Yep Yep, Poivre Blanc en Rehall (Noord-Nederland). Carbone Sport is volgens het stel een goede aanvulling op hun merkenpakket.

Nieuw in Nederland: Italiaans sportmerk Givova
Het sportmerk Givova is in 2008 opgericht door de Italiaan Givanni Acanfora. Vanaf deze maand is het merk ook verkrijgbaar in Nederland. Givova ontwikkelt kleding en accessoires voor de sporttakken voetbal, basketbal, volleybal en hardlopen. Via de webshop ‘Fashion Square’ zijn de producten van Givova sinds deze maand ook te bestellen in Nederland. Het bedrijf is nog volop in ontwikkeling en binnenkort zullen nog meer sport- en modeartikelen worden toegevoegd. Daarnaast wil het merk op korte termijn ook in de fysieke winkels komen te liggen. Dealerschap Alberga Retail heeft de verkoop van Givova in Nederland op zich genomen en is momenteel in gesprek met geïnteresseerde winkels.