TOP

Soft Revolt haalt 2 ton op, Haverhals Sportmode stopt na 85 jaar en Nike opent in Haarlem

Het Nederlandse lingeriemerk Soft Revolt heeft 200.000 euro opgehaald in een crowdfundingsactie. Verder stopt Haverhals Schoen- en Sportmode in Zwanenburg na ruim 85 jaar en opent Nike een winkel volgens het nieuwe 'Nike Live'-concept in Haarlem. Lees verder in het nieuwsoverzicht van 28 december.

credit beeld Soft Revolt: ondernemers Kim Bakker (links) en Elles Roeleveld (rechts)

Lingeriemerk Soft Revolt haalt 2 ton op

Het Nederlandse lingeriemerk Soft Revolt heeft binnen drie weken 2 ton opgehaald via een crowdfundingscampagne op Crowd About Now. Het merk heeft de campagne opgezet om de bestaande lingerielijn uit te kunnen breiden met een tweede model, bijpassende broekjes en grotere maten. Uiteindelijk hoopt het merk 300.000 binnen te halen, aldus het persbericht. Het is de tweede keer dat Soft Revolt financiering zoekt via crowdfunding. Om de productie voor de eerste bralette op gang te brengen bij de lancering van het label werd in 2020 ook een succesvolle crowdfunding opgezet. Meer dan 500 supporters deden toen mee.

Haverhals Schoen- en Sportmode stopt na 85 jaar 

Haverhals Schoen- en Sportmode in het Noord-Hollandse Zwanenburg sluit na ruim 85 jaar definitief de deuren. Voor eigenaar Jenke Haverhals is het moment aangebroken om er een punt achter te zetten en zich volledig te richten op zijn Sport 2000-winkel in Badhoevedorp. Op Oudejaarsdag trekt hij voor het laatst de deur achter zich dicht. Met de sluiting van de winkel komt een einde aan een familiebedrijf dat drie generaties lang heeft bestaan, aldus Schoenvisie. De ondernemer wil zijn Sport 2000-zaak in Badhoevedorp uitbouwen tot dé sportspecialist van Haarlemmermeer en omstreken. “Badhoevedorp groeit stormachtig en dat merken we. Op ons gebied zijn nog maar heel weinig zelfstandige winkeliers over. We zijn een uitstervend ras”, aldus Haverhals tegen HCnieuws.

Nike lanceert nieuw winkelconcept

Nike opent in 2023 een nieuwe winkel aan de Grote Houtstraat 27 in Haarlem, schrijft het Vastgoedjournaal. Het wordt de eerste Nederlandse winkel volgens het nieuwe concept ‘Nike Live’ waar het sportlabel in 2018 mee is gestart. De nieuwe Nike Live Concept-winkels zijn members only en kleiner van formaat. Het concept richt zich op de plaatselijke gemeenschap, waarbij het assortiment en het ontwerp van elke winkel worden afgestemd op de wensen van de lokale klanten. Met een digitale automaat, de ‘Unlock Box’, kunnen producten gratis worden geruild en voor members bestaat de mogelijkheid om winkelmedewerkers berichten te sturen met vragen over productbeschikbaarheid en aanbiedingen.

.