TOP

Social media 2.0: kopen met korting

Kleding kopen via sociale media is al langer mogelijk, maar nu introduceert het Noorse modemerk Onepiece een opvallende kortingsactie waarbij het aantal sociale media-volgers geld oplevert.

Het Noorse merk Onepiece, bekend van de jumpsuits, weet op een opmerkelijke manier klanten aan zich te binden. Consumenten kunnen hun sociale media accounts als Facebook, Instagram, Twitter en YouTube inzetten om korting op kledingstukken te krijgen. Het platform zet het aantal volgers om in waarde. Voor elke 500 volgers ontvangen klanten 1 euro reductie.

#Socialcurrency

Gebruikers kunnen tot maximaal 170 euro korting ontvangen op Onepiece.com. Mensen met een lager aantal volgers krijgen 20 euro korting door de hashtag #SocialCurrency te delen op Twitter en Facebook. De actie heeft zijn succes al bewezen: een jaar geleden startte Onepiece in de New Yorkse conceptstore al de tijdelijke campagne #Socialcurrency. Na een, volgens het bedrijf, overweldigend aantal positieve reacties wordt het nieuwe betaalmiddel nu wereldwijd online uitgerold.

Mond-tot-mondreclame

De campagne #Socialcurrency is gelinkt aan Brandambassador.com. Via dit nieuwe ambassadeursplatform worden op dit moment 120 miljoen mensen bereikt, door afgevaardigden in te zetten die mond-tot-mondreclame creeren voor merken. Onepiece ceo en medeoprichter Thomas Adams: “de ongelofelijk grote Onepiece-community speelt een grote rol in ons succes en onze spirit. Daarom zijn we altijd op zoek naar spannende nieuwe manieren om te verbinden met onze social fanbase en hen te belonen voor hun steun.”