TOP

Shoeby wint prijs voor folder, Febo trekt aandacht met kledinglijn, Iris van Herpen in Canada

Modeketen Shoeby heeft de Folder Vakprijs gewonnen voor de beste reclamefolder. Verder: TOMS lanceert een bijzondere Disney-collectie, Febo komt met een hele vette kledinglijn en bekijk het meest complete overzicht met modebeurzen in Nederland en de rest van Europa. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 20 juni.

Modeketen Shoeby wint Folder Vakprijs 2018

Bij de uitreiking van de Folder Vakprijs tijdens het BBR Congres over brievenbusreclame in de Westergasfabriek in Amsterdam, heeft Shoeby de eerste prijs gewonnen, meldt Adformatie. In een toelichting omschreef juryvoorzitter Charles Borremans (Goud Uberconnected) de folders van winnaar Shoeby als ‘eigenzinnig, smaakvol en modisch’. De folder van Shoeby wordt twee keer per jaar verspreid, zowel via huis-aan-huis als direct mail, en is bestemd ‘voor klanten die in de uitgebreide database aan bepaalde kenmerken voldoen.’

Het meest complete overzicht van modebeurzen vind je op Textilia.nl

Wanneer is Modefabriek ook alweer? Waar moet je zijn in Berlijn? En welke modebeurzen kan ik in Parijs bezoeken? Op de website van Textilia vind je het meest volledige overzicht van modebeurzen in Nederland en de rest van Europa. Plus een selectie van toonaangevende modebeurzen in Amerika en Azië. Bekijk nu de beursagenda voor het komende inkoopseizoen!

TOMS lanceert bijzondere Disney-collectie
 
De archieven van Walt Disney inspireerden TOMS om een schoenencollectie te ontwerpen rondom de originele karakters uit de Disney films. De 17 items tellende collectie voor dames en kinderen bevat unieke illustraties uit de klassieke animatiefims Assepoester, Doornroosje en Sneeuwwitje. 

De originele animatieschetsen die gebruikt zijn voor deze Disney x TOMS-collectie zijn tussen 1930 en 1959 gemaakt door een groep jonge vrouwen die achter de schermen voor Disney werkten. Het zijn juist deze vrouwen die leven en kleur in Walt Disney’s animatie films aanbrachten. Zoals bij alle TOMS producten helpt TOMS bij elk gekocht item uit de Disney x TOMS collectie een mens in nood. 

Febo lanceert hele vette kledinglijn

Snackformule FEBO komt speciaal voor het komende festivalseizoen met een limited edition kledinglijn. Op dinsdag 19 juni lanceerde FEBO het Snackshirt en bijbehorend Snacktasje. “De FEBO Snackslippers vlogen vorig jaar als hete kroketten over de toonbank. Binnen één dag waren ze uitverkocht en op Marktplaats werden ze zelfs voor 175 euro aangeboden. Voor pro-snackers die hebben misgegrepen komen we daarom met een nieuwe lijn”, aldus Dennis de Borst, directeur van familiebedrijf FEBO. De gezichte van de kledinglijn zijn Dikke Dennis en Rapper Donnie.

Expositie van Iris van Herpen in Canada

L’Officiel noemt de Nederlandse ontwerper Iris van Herpen de Willie Wortel van de mode, omdat haar werk balanceert tussen mode, technologie en kunst.. Het Royal Ontario Museum in Toronto stelt haar werk nu tentoon.  In het retrospectief Transforming Fashion is een selectie van haar werk van de afgelopen jaren te zien. Transforming Fashion is tot en met 8 oktober te zien in het Royal Ontario Museum in Toronto, Canada.