TOP

Shoe the Bear overgenomen door vrouwenmodebedrijf Soya Concept

Schoenenlabel Shoe the Bear maakt vanaf nu onderdeel uit van Soya Concept, het moederbedrijf achter de vrouwenmodemerken Soyaconcept en Leveté Room. De Deense bedrijven bundelen de krachten om meer omzet te kunnen genereren en de digitale focus te versterken. Voor retailers gaat er niks veranderen.

Vrouwenmodebedrijf Soya Concept heeft schoenenmerk Shoe the Bear overgenomen met het oog op het verhogen van de totale omzet en het versterken van de online positie. Voor beide partijen is het van belang dat er duidelijke gemeenschappelijke waarden en doelen zijn. Daarom zullen de oprichters van Shoe the Bear – Thomas Frederiksen en Jakob Fuglsang – toetreden tot de kring van eigenaren van Soya Concept (momenteel bestaande uit Thomas Viller en Torben Brodersen). “We gaan deel uitmaken van een financieel solide bedrijf dat ons de mogelijkheid biedt om de groei van Shoe the Bear te versnellen”, vertelt Frederiksen in een persbericht. “We kunnen veel leren van de focus van Soya Concept op de fysieke winkels en wij kunnen bijdragen aan het verbeteren van hun e-commerce.”

Aparte merken

Soyaconcept, Leveté Room en Shoe the Bear vallen nu wel onder hetzelfde bedrijf, maar de organisatie rondom de merken wordt niet veranderd. “Met de overname van Shoe the Bear winnen we enorme knowhow binnen e-commerce, wat ons de mogelijkheid geeft om alle drie de merken digitaal te versterken in de huidige en nieuwe markten”, vertelt Thomas Viller, ceo van Soya Concept. “We hebben zeer hoge verwachtingen van de samenwerking en kijken ernaar uit om van start te gaan.”

Shoe the Bear

Shoe the Bear wordt in 2007 opgericht door de Denen Thomas Frederiksen en Jakob Fuglsang. Het schoenenmerk verkoopt momenteel in meer dan twintig landen. Het grootste deel van de omzet wordt online gegenereerd. In Nederland is het merk te vinden bij verschillende grote retailers als Zalando, Sarenza en Funkie House.

Soya Concept

Soya Concept wordt in 2002 opgericht door de Denen Torben Brodersen en Thomas Viller en ligt momenteel in meer dan 2.500 winkels over de hele wereld, waarvan meer dan 25 in Nederland. Brodersen en een team van medewerkers roepen in 2017 ook Leveté Room in het leven. Het vrouwenmodemerk verkoopt aan meer dan driehonderd winkels in Scandinavië en er zijn plannen om het label naar de rest van Europa uit te breiden. Moederbedrijf Soya Concept heeft het boekjaar 2016/2017 afgerond met een omzet van DKK 500 miljoen (67 miljoen).