TOP

Sapph krijgt vrouwvriendelijker imago na financiële problemen

Het Nederlandse lingeriemerk Sapph krijgt een vrouwvriendelijker imago. Het merk zocht met zijn reclames de grenzen op door semi-pornografische beelden te gebruiken maar deze strategie werkt niet meer waardoor het bedrijf al sinds 2011 in de financiële problemen zit.

Het Nederlandse lingeriemerk Sapph is erachter gekomen dat de grenzen opzoeken niet altijd even goed is voor de zaken en wil daarom een vrouwvriendelijker imago krijgen. Het merk stond op een gegeven moment bekend om de semipornografische reclamebeelden waar veel kritiek op was maar die negatieve aandacht uitte zich wel in de verkoop van veel bh’s. Na een paar jaar doet deze strategie het al niet meer zo goed, zo laat de Volkskrant weten. Het bedrijf zit al sinds 2011 in financiële problemen. Sapph gooit nu de boeg volledig om en wil vrouwvriendelijker worden door de modellen in een meer alledaagse omgeving te zetten. Sasja Leenders, verantwoordelijk voor de herlancering, laat aan de Volkskrant weten: “De aandacht zoeken werkt niet meer. Vrouwen herkennen zich er niet langer in.” Naast het nieuwe imago gaat het bedrijf ook eigen winkels openen. De eerste wordt binnenkort in Leiden geopend.

Problemen
Sapph verloor een auteursrechtszaak, aangespannen door concurrente Marlies Dekker, en moest van de ondergang gered worden door de Amsterdamse textielondernemer Roland Kahn, eigenaar van onder andere CoolCat. Eind vorig jaar stond het eigen vermogen van Sapph nog met twee miljoen euro in de min. Begin dit jaar is er 2,5 miljoen euro in het bedrijf gestoken.