TOP

Sapph komt met pop-up stores

Lingeriemerk Sapph springt in op de toenemende leegstand van winkels door het openen van pop-up stores. De eerste opent zaterdag 21 juli in het Stadshart in Amstelveen. Opvallend is dat het personeel van de pop-up winkels bestaat uit schaars geklede modellen in Sapph-lingerie.

Voor het eind van dit jaar wil Sapph tien pop-up stores hebben geopend, die gemiddeld drie tot zes maanden open blijven. Amstelveen krijgt de primeur, daarna is Amsterdam aan de beurt. De tijdelijke winkels moeten het winkelen voor consumenten aantrekkelijker maken door leegstand te verminderen.

Lage huurprijs 

“We maken gebruik van de crisis. Sapph huurt de leegstaande winkels ruim onder de normale huurprijs”, zegt Sapph-oprichter en marketingdirecteur Rob Heilbron in het Algemeen Dagblad.

Dress less

Sapph werd opgericht in 2007 en heeft als slogan: dress less to impress. Het merk was jarenlang in een rechtszaak verwikkeld met concurrent Marlies Dekkers vanwege de dubbele bandjes aan de beha’s.  In 2011 werd Sapph overgenomen door Roland Kahn (ook eigenaar van Coolcat, America Today en M&D Mode).