TOP

Saint Tropez heeft een nieuwe eigenaar, webshop V&D verklapt omzet en Marc Cain wint een award

De Deense IC Group verkoopt vrouwenmodemerk Saint Tropez aan DK Company en gaat alleen nog verder met Tiger of Sweden en By Malene Birger. De webshop van V&D moet over vijf jaar een omzet van €100 miljoen draaien. En de PvdA in Tilburg wil af van al het Engels op etalageruiten. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van dinsdag 29 januari 2019.

Saint Tropez verkocht

De Deense IC Group verkoopt het ‘onder presterende’ vrouwenmodemerk Saint Tropez aan DK Company. Dat meldt de Amerikaanse modenieuwssite Fashion Network. Ook waarschuwt de IC Group dat de omzetresultaten van de resterende merken Tiger of Sweden en By Malene Birger slechter zullen zijn dan verwacht. Eerder verkocht de IC Group al het goed presterende label Peak Performance en zijn belang in Designers Remix. In 2014 verkocht IC Companys (zoals de IC Group toen nog heette) ook al de merken InWear, Matinique, Part Two en Soaked in Luxury aan DK Company. DK Company heeft door overnames momenteel meer dan twintig merken in zijn portfolio.

Webshop V&D ligt op koers

Het eerste half jaar van de nieuwe webshop van V&D heeft een omzet van €2,5 miljoen opgeleverd. Dat is al de helft van de €5 miljoen waar de nieuwe eigenaren voor het eerste jaar op in zetten. Dat blijkt uit een interview met mede-oprichter Ronald van Zetten met het Financieel Dagblad. “We zitten op schema.” Van Zetten en zijn zakenpartners willen over vijf jaar een omzet van €100 miljoen draaien en dat betekent dat ze elk jaar moeten verdubbelen. “Zodra we het merk weer aanzetten, begon het direct omzet te maken”, zegt hij in het FD. “De concurrentie richt zich vooral op een jonge doelgroep. Wij mikken op veertigplussers.” V&D houdt, in tegenstelling tot veel andere webshops geen voorraden aan. De merken verzenden zelf de bestellingen aan de consument. Concrete plannen om V&D als zo’n modern fysiek warenhuis te laten terugkeren zijn er niet.

PvdA wil etalages ‘ont-Engelsen’

De PvdA in Tilburg roept winkeliers in de Heuvelstraat in Tilburg op hun winkels te ‘ont-Engelsen’. Dat meldt Omroep Brabant. Volgens de raadsfractie hangt het vooral in deze straat vol met Engelse slogans van retailers op winkelruiten, zoals ‘final round’, ‘sale’, en ‘fitting room’. De winkeliers die de leukste teksten in het Nederlands of Tilburgs in hun winkel aanbrengen, maken kans op een prijs. Wat de prijs is wil de fractie nog niet verklappen, maar het heeft in elk geval een relatie met de stad.

10Days lanceert shawl voor het goede doel

10Days lanceert op 14 februari een limited edition shawl (foto) waarvan een deel van de opbrengst wordt gedoneerd aan de stichting Hart voor Vrouwen. Deze stichting is verbonden aan het Radboudumc en maakt zich sterk voor wetenschappelijk onderzoek naar hart- en vaatziekten specifiek voor vrouwen. 10Days doneert €15,- per verkochte shawl aan Hart voor Vrouwen. De shawl is vanaf 14 februari te koop via de verkooppunten van het merk voor €69,90.

Marc Cain wint award

Het Duitse vrouwenmodemerk Marc Cain heeft in Düsseldorf de ‘Modebusiness Award’ in ontvangst genomen. Deze jaarlijkse award van modewebsite Fashion Net is bedoeld voor modebedrijven die een grote bijdrage leveren aan de economie en modebranche van Düsseldorf. In deze Duitse stad zijn veel showrooms van modebedrijven gevestigd en wordt elk seizoen het inkoopevenement CPD gehouden. Volgens oprichter en directeur Helmut Schlotterer van Marc Cain is de CPD het belangrijkste orderplatform van het merk. In 2017 werd de showroom van Marc Cain in Düsseldorf vergroot naar 1800 vierkante meter. Eerdere winnaars van de award zijn oa. Breuninger Düsseldorf, Steffen Schraut en Evelyn Hammerström.