Runnersworld presenteert nieuw logo
Karin van Rijswijk, verantwoordelijk voor de marketing bij Runnersworld, vertelt dat het uit moderniseringsoogpunt tijd was geworden voor een nieuwe logo voor de hardloopketen. Om de leesbaarheid van het winkelmerk op de kleding te vergroten is tevens een compact beeldmerk ontworpen. “Het nieuwe Runnersworld-logo en RW-beeldmerk zijn goed leesbaar en stralen snelheid en beweging uit door de gekantelde letters en dynamische streep. De kleurcombinatie blauw, wit en antraciet geven het de frisse, sportieve uitstraling die bij ons past.”
Positieve reacties
De 24 Runnersworld-ondernemers, reageerden tijdens de inkoopdag in Leusden zonder uitzondering enthousiast op het nieuwe logo, dat eigenlijk een voortvloeisel is van de aankomende opfrisbeurt van het winkelinterieur van de Runnersworld-winkels in Nederland. ‘We hebben tijdens de presentatie zoveel mogelijk toepassingen laten zien om een idee te geven hoe het logo er bijvoorbeeld uit komt te zien op de winkelpui, op personeelskleding, tassen, evenementenbogen, finishvlaggen, in het winkelinterieur, in ons huismagazine Run & Read, enzovoort’, zegt Karin. “In een spontane brainstormsessie bedachten de ondernemers vervolgens allerlei aanvullende toepassingen voor het beeldmerk. Het is mooi om te zien hoe onze nieuwe uitingen meteen door de ondernemers werden omarmd.” Het nieuwe Runnersworld-logo en RW-beeldmerk worden dit jaar gefaseerd ingevoerd.
Campagne
Naast het logo, beeldmerk en interieur kregen de Runnersworld-ondernemers op 1 februari ook nog een voorproefje van de nieuwe campagne ‘Onze lopers’. “Onze ondernemers zijn – net als onze klanten – stuk voor stuk fanatieke hardlopers en met al hun kennis en ervaring de drijvende kracht achter Runnersworld. Zij zijn de verpersoonlijking waar wij als formule voor staan, zodat we daar graag iets mee wilden doen”, zegt Karin. “De mogelijkheden van deze campagne zijn oneindig. We kunnen onze ondernemers – ‘onze lopers’ – in allerlei uitingen advies en trainingstips laten geven, nieuwe collecties laten presenteren of actiematig inzetten. Dat geeft hopelijk een extra boost aan de binding tussen Runnersworld en onze consumenten en leveranciers.”