TOP

River Island lanceert homeware, Nikkie opent in Tilburg en Superdry-oprichter wil nieuw Brexit-referendum

Ook River Island komt met een homewarecollectie. Verder: Nikkie opent een Brand Store in Tilburg en Superdry-oprichter Julian Dunkerton doneert 1 miljoen pond voor een nieuw Brexit-referendum. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 20 augustus.

Beeld: Pixabay

River Island lanceert homewarecollectie

Na H&M, Zara en onlangs zelfs jeansmerk Denham, komt nu ook winkelketen River Island met een homeware-collectie, zo meldt het merk in een persbericht. De 160-delige collectie toont de kenmerkende stijl van River Island met verschillende accessoires en meubels. 

“De lancering van onze gloednieuwe RI Home-collectie luidt het begin in van een spannend hoofdstuk voor ons,” zegt Dayna Sofair, hoofd inkoop homeware, in het persbericht. “Stijl eindigt niet bij onze kleding. Waar we eten, de geur die we dragen en de manier waarop we onze huizen inrichten zegt net zoveel over ons als onze favoriete spijkerbroek. Met dit in gedachten wilden we onze klanten de kans geven om een aantal van die kenmerkende River Island-stijl en –persoonlijkheid uit de kast en in hun huizen te halen.”

RI Home wordt vanaf september 2018 verkocht in geselecteerde winkels en online. De prijzen variëren van 5 pond tot 275 pond. 

 

Nikkie opent nieuwe winkel in Tilburg

Vrouwenmodelabel Nikkie opent een nieuwe zaak in de Tilburgse binnenstad. Het label, dat gerund wordt door Nikkie Plessen, is inmiddels in elf steden gerepresenteerd door een Brand Store. Waar de zaak precies wordt geopend, is nog niet bekend. Volgens het Brabants Dagblad zou het gaan om een pand naast de Aktie Sport aan de Heuvelring.

De overige steden waar al een Nikkie Brand Store te vinden is, zijn Amsterdam, Antwerpen, Breda, Den Bosch, Groningen, Haarlem, Maastricht, Enschede en Rotterdam. Naast deze tien brandstores is het label ook te koop bij verschillende filialen van de Bijenkorf en Hudson’s Bay. In het buitenland is Nikkie verkrijgbaar bij Galeries Lafayette, Le Marais en Takashimaya (Azië).

Nederlanders verlaten online winkelwagen door te hoge verzendkosten

Nederlanders haken vaak af tijdens het bestelproces bij online shops, zo blijkt uit onderzoek van software-ontwikkelaar Sap. Slechts 22 procent van de consumenten zegt nooit een online kledingwinkel vol kleding te laten staan. De belangrijkste reden? De verzendkosten vallen toch hoger uit dan verwacht. 55 procent van de Nederlanders gaat toch niet over tot een aankoop als de verzendkosten te hoog blijken.

Het liefst shoppen Nederlanders online voor kleding (80 procent), gevolgd door vliegtickets, hotels, tours (68 procent) en concertkaartjes (53 procent). De helft van alle online shoppers geeft aan regelmatig een volle digitale winkelmand te laten staan. Niet bij alle producten is dit even populair: Voornamelijk bij kledingitems (45 procent) is de drop-out rate populair.

Andere redenen om het winkelmandje te laten staan, zijn prijsvergelijkingen met andere sites (32 procent), als het uitverkocht blijkt bij het afrekenen (38 procent). Slechts 11 procent laat items in een winkelwagen staan omdat ze vergeten zijn dat ze hem gevuld hadden. 

Medeoprichter Superdry doneert 1 miljoen pond voor nieuw Brexit-referendum

Julian Dunkerton, één van de medeoprichters van het kledingmerk Superdry, doneert 1 miljoen pond aan een organisatie die pleit voor een nieuw referendum over de Brexit. Dat bericht The Guardian.

“Mocht de Brexit twintig jaar geleden hebben plaatsgevonden, zou het merk Superdry nooit het wereldwijde succes hebben als dat het nu heeft. We zouden moeite hebben gehad om het hoofd te bieden aan onderhandelingspatronen en tarieven. Misschien nog belangrijker: Europa was ons hoofkwartier omdat we binnen de interne markt niet bang waren om een winkel te openen in Frankrijk, Duitsland, België of waar dan ook.” 

Hij doneerde 1 miljoen pond omdat hij “weet dat we een echte kans hebben om de gang van zaken te veranderen. Mensen worden zich steeds bewuster van het feit dat de Brexit een ramp wordt.”