TOP

Retailer Thomas Oeben leerde dat franchisen niet bepaald zijn ding is. Hij opende liever een tweede eigen winkel

De afgelopen jaren leerde Thomas Oeben een belangrijke les: dat franchisen bepaald niet zijn ding is. “Dan moet ik binnen de lijntjes kleuren en mis ik mijn eigen inbreng. Als ik te veel vanuit de zijlijn toekijk, ook al had ik aardig wat invloed, gaat het toch wringen.” En dus heeft hij afgelopen najaar, na drie jaar, de Dstrezzed-franchisezaak verruild voor The Grand Central Lounge, zijn nieuwe multibrandwinkel aan het Utrechtse Oudkerkhof. Pal naast de denimformule Oeben’s Mercantile, die hij nu zeven jaar runt.
credit beelden: Margreet Anches De entree van The Grand Central Lounge – de naam refereert aan het New Yorkse treinstation Grand Central Station – zet een duidelijke sfeer neer. Aan een grote bagagetrolley, zoals die in luxehotels worden gebruikt, hangen een aantal truien en broeken, de hardlopers van dit moment, die de aandacht trekken. In

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wachtwoord vergeten? Klik hier.

InloggenNeem een proefabonnement