TOP

Rebranding voor Only for Men, interesse in deel winkels Amazingkids en Fendi naar Pitti Uomo

De webshop en een deel van de winkels van het failliete Amazingkids starten mogelijk door. Verder: een nieuw filiaal én een naamswijziging voor Only for Men, Amsterdam The Style Outlets zag de omzet en bezoekersaantallen in 2022 toenemen en Pitti Uomo verwelkomt komende zomereditie een bijzondere special guest. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van donderdag 16 maart.

Foto: OFM. Sluis

Mogelijke doorstart voor deel winkels Amazingkids

De webshop en een deel van de winkels van het failliete Amazingkids starten mogelijk door. Dat blijkt uit het eerste verslag van curator Bas Coelingh Bennink. Hij is gesprek met een aantal partijen over voortzetting van de vestigingen in Anna Paulowna, Hoogezand, Schagen en Veenendaal. Bij de winkels in Deventer en Enschede gaat de deur definitief op slot, de huurovereenkomsten zijn per 1 juni 2023 opgezegd. Ook voor kinderkledingwinkel Buzzy Bee bij Amazingkids in Goes valt het doek.

Het verslag biedt ook meer inzicht in wat voorafging aan het faillissement op 14 februari. De kindermodeketen kampte door de coronamaatregelen met een terugloop in de winkels en wist zich na de pandemie onvoldoende te herpakken door het lage consumentenvertrouwen. Zo liep de online omzet in 2022 met 40 procent terug ten opzichte van een jaar eerder. Saneringsmaatregelen leidden volgens de curator niet tot het gewenste resultaat, waardoor het bedrijf zich genoodzaakt zag om het faillissement aan te vragen.

Nieuw filiaal én naamswijziging voor Only for Men

Een nieuwe winkel én een naamsverandering voor Only for Men. De mannenmodeketen opende op woensdag 15 maart een filiaal in Sluis, de eerste winkel in Zeeland, als OFM. Het nieuwe logo prijkt op de gevel van het voormalige Rabobank-pand. Daarmee markeert de winkelopening ook de start van een rebranding, laat het bedrijf in een aankondiging weten. Meerdere vestigingen zullen volgens het concept van Sluis ingericht worden.

Pijlers zijn merkbeleving, verbinding met de klant en shopgemak. De 900 vierkante meter grote winkel heeft servicepunten door heel het pand heen, waardoor klanten overal kunnen afrekenen. Klanten vinden er ook een instore vermaak-atelier. De opening van dit eerste filiaal in Zeeland is een volgende stap richting landelijke dekking, aldus Menno Dings, head of brand, marketing en e-commerce. “En het OFM. boetiekwarenhuis in Sluis is hét startpunt voor de toekomst van retail.” (tekst gaat verder onder foto’s)

Ondernemersverenigingen: ‘Winst BBB afstraffing voor het kabinet’

De grote winst van de BoerBurgerBeweging (BBB) maakt duidelijk dat de kiezer veel waarde hecht aan ‘ondernemerschap en een sterk platteland’. Dat zeggen ondernemersorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland in een reactie op de uitslag van de Provinciale Statenverkiezingen, meldt NRC. Met oog op de grote vraagstukken van deze tijd – onder meer klimaat, stikstof en wonen – hechten ondernemers waarde aan een ‘stabiel en voorspelbaar kabinetsbeleid’. Ondernemers vinden dat de politiek het juist op dit punt laat afweten, blijkt uit onderzoek van de werkgeversverenigingen.

Ook voorman Hans Biesheuvel van Ondernemend Nederland (ONL) is niet verbaasd dat BBB zo’n klapper heeft gemaakt. “Als je als kabinet ijzerenheinig blijft doorgaan en niet naar ons luistert, is dit de afstraffing”, zegt hij tegen De Ondernemer. “Bedrijven zien toch bitter weinig terug van wat er in het regeerakkoord staat.”

Amsterdam The Style Outlets ziet omzet en bezoekersaantallen stijgen

Amsterdam The Style Outlets heeft een goed jaar gehad. De omzet steeg in 2022 met 46 procent en de bestedingen per bezoek met 8 procent. Ook het aantal bezoekers nam met 38 procent flink toe. Dat meldt Retailtrends op basis van de jaarresultaten. Exacte omzetcijfers en bezoekersaantallen worden niet bekendgemaakt. De outlet in Halfweg werd in november 2020 geopend. Achter Amsterdam The Style Outlets zit de Spaanse ontwikkelaar Neinver. Dat concern boekte vorig jaar een omzet van €1,35 miljard, een stijging van 22 procent.

Fendi is special guest op zomereditie Pitti Uomo

Een bijzondere special guest op de volgende editie van Pitti Uomo, van 13 tot en met 16 juni 2023 in Florence. Fendi presenteert tijdens de beurs de mannencollectie voor zomer 2024, met een speciale show in de onlangs geopende Fendi Factory nabij Florence. “Het maakt ons trots om Fendi Factory te kunnen openen voor onze klanten en de pers”, zegt Serge Brunschwig, voorzitter en CEO van Fendi, in een aankondiging. “Het is een speciale plek voor onze ambachtslieden en de lokale gemeenschap, omdat het ons erfgoed en onze creativiteit belichaamt en ‘made in Italy’ voor Italië behoudt.”

Ook Antonio De Matteis, president van Pitti Immagine, is ‘bijzonder blij’ met de samenwerking met het Italiaanse luxelabel. “Deze samenwerking bevestigt de internationale uitstraling van het beurs en de kwaliteit van onze speciale events.” De show van Fendi vormt met de datum op 15 juni ook de aftrap van de Milan Men Fashion Week van 16 tot en met 19 juni. In januari 2024 showt Fendi weer in Milaan.