TOP

Quiksilver: minder verkooppunten in Europa

Het Californische boardsport specialist Quiksilver wil de Europese kantoren gaan reorganiseren.

Pierre Agnès, CEO van Quiksilver Europa, heeft via de Franse pers laten weten dat het aantal verkooppunten van het merk op de Europese markt, momenteel rond de 9000, zal inkrimpen. Bovendien wordt de organisatie vereenvoudigt en het aantal leveranciers en uitgaven vermindert, aldus Agnès.

Het doel van de maatregelen is om synergie te verbeteren en marges te maximaliseren. Het hoofd van de Europese Centrale beweerdt dat zij een ‘sociaal plan willen vermijden’. Quiksilver telt 2.000 medewerkers in Europa, waarvan 800 in het hoofdkantoor in Saint Jean de Luz.

Focus op merken

In het derde kwartaal van 2009 daalden de inkomsten van Quiksilver in de drie belangrijkste markten (Verenigde Staten, Europa en Azië) met 11 procent tot 501,4 miljoen Amerikaanse dollar (341,4 miljoen euro). Vorig jaar verkocht het bedrijf het skimerk Rossignol met een verlies van 40 miljoen euro. Na de herfinanciering van juli 2009 wil het bedrijf zich nu concentreren op de rationalisatie van het bedrijf en de merken Quiksilver, Roxy en DC.