TOP

Puma 2009: 2,5 procent minder omzet, nettowinst gehalveerd

Puma heeft 2009 met een omzetmin van 2,5 procent afgesloten. De omzet kwam uit op €2,46 miljard. De winst is bijna gehalveerd en liep van €232,8 miljoen terug naar €128,2 miljoen.

De merkomzet van Puma wereldwijd liep met 5,3 procent naar €2,6 miljard terug. Europa, Afrika en het Midden-Oosten kregen de grootste klappen te verwerken met een omzetmin van 6,3 procent naar €1,22 miljard.

Accessoires deden het goed met een plus van 46,9 procent (€280 miljoen omzet), schoenen moesten een min van 7,4 procent noteren (€1,33 miljard omzet) en ook de verkoop van kleding viel terug (-5,3%) naar €852,9 miljoen.

Dit jaar denkt Puma weer een omzetgroei te boeken, waarbij veel wordt verwacht van de marketinginspanningen bij het WK voetbal in Zuid-Afrika.