Protest boos op verkiezingscampagne SP
Protest vindt dat de campagne van de SP suggereert dat het merk hier achter staat, omdat de partij gebruik maakt van het woord protest en een surfshort van het merk aanbiedt. Ook wil het merk niet geassocieerd worden met een politieke partij. Protest is van plan om juridische stappen te ondernemen om de actie stop te zetten.
Enquête
De actie van de SP werd aangekondigd in de verkiezingskrant van de partij. Onder de kop ‘Doe de Pro-test en win een Protest surfshort’ roept de partij mensen op om een enquête op internet in te vullen. Als prijs zou de SP een Protest surfshort verloten, maar wie de enquête nu invult, blijkt kans te maken op een weekendje Parijs. Geen surfshort meer dus, maar wat de SP betreft, zal de partij het woord ‘protest’ gewoon blijven gebruiken in de campagne. In de kleine lettertjes op de site zegt de SP: Het merk Protest heeft bij ons geprotesteerd tegen het gebruik van ‘protest’ in onze campagne. Ze willen zelfs een rechtszaak. Nou, die kunnen ze krijgen. Want, onze taal eigendom van het bedrijfsleven? Dat is de commercialisering van de samenleving waar wij juist tegen protesteren. Protest!