TOP

Prijzenregen voor Wrangler-campagne

Jeansmerk Wrangler is opnieuw in de prijzen gevallen voor zijn marketing en website. Tijdens het jaarlijkse Advertising-festival Eurobest in december 2010 kreeg het merk maar liefst zeven prijzen.

De Red-campagne voor Wrangler is geschoten door fotograaf Jeff Burton en portretteert modellen die uit rode verf exploderen. Deze campagne voor zomer 2010 kreeg op Eurobest de Gold prize for Print en de Gold prize for Outdoor.

Website 

Daarnaast kreeg Wrangler tijdens dit Advertising-festival maar liefst 5 awards voor de website van premiumlijn Blue Bell, waarin een video met model Tony Ward de hoofdrol speelt. De awards prijzen de Hollywood-achtige speciale effecten en innovatieve interactiviteit.

Prijzen

Het regent dit jaar prijzen voor Wranglers marketingafdeling. In november werd de Europese website van Blue Bell voor zomer 2010 uitgeroepen tot meest innovatieve digitale initiatief tijdens de Global Fashion Awards in het Waldorf Astoria hotel in New York, georganiseerd door toonaangevende trendwatchers van WGSN. Ook won het merk met de Red-campagne bij de Drapers Awards van 2010 de prijs voor het beste marketing-initiatief. Daarnaast won de Red-campagne goud voor fotografie in de categorie Print tijdens de laatste London International Awards én goud tijdens het Lions Advertising Festival in Cannes.

Trots

Adam Kakembo, marketing director van Wrangler in de regio EMEA (Europa, Midden-Oosten, Afrika) is uiteraard trots op alle prijzen en erkenning die Wrangler in 2010 heeft gekregen. “We zijn trots om opvallend en baanbrekend werk te creëren dat de fantasie van de creatieve gemeenschap weergeeft. Ik ben erg enthousiast over ons nieuwe werk voor 2011 en ervan overtuigd dat Wrangler de lat hoog blijft leggen.”