TOP

Pinterest stuurt mail bij korting

Pinterest wordt steeds interessanter voor webwinkels. Het sociale netwerk gaat mensen die een product hebben gepind een mailtje sturen als de prijs van het artikel is gewijzigd. Dit is vooral handig om klanten te attenderen op afprijzingen.

Dit voorjaar voerde Pinterest al een aantal veranderingen door om het sociale netwerk interessant te maken voor webwinkels, meldt Twinkle. Zo kunnen webshops sindsdien extra informatie aan productafbeeldingen toevoegen, bijvoorbeeld wat betreft de prijs en voorraad. Ook werd het voor consumenten mogelijk om pins van producten op te slaan en daaraan gerelateerde pins te ontvangen.

Prijswijzigingen

Nu kunnen Pinterest-gebruikers dus ook op de hoogte blijven van prijswijzigingen van die opgeslagen producten. Zij worden daar via e-mail over geïnformeerd. Een tool die met name interessant is voor webwinkels die de consument attent willen maken op kortingen. Overigens zou Pinterest aan deze dienst zelf geen verkoopcommissie overhouden.

Inspiratie opdoen

De vraag is natuurlijk wel hoe blij gebruikers van Pinterest worden van deze nieuwe commerciële tool. Velen zien het platform vooral als een plek om inspiratie op te doen en te delen met anderen.

Online prikbord

Pinterest werd in 2010 gelanceerd als besloten community, maar is sinds 2012 voor iedereen toegankelijk. Het werkt als een online prikbord waarop gebruikers inspirerende foto’s kunnen plaatsen en delen, verdeeld over verschillende thema-borden. Gebruikers kunnen anderen volgen en hun pins repinnen. Het op beeld gerichte sociale netwerk wordt vooral gebruikt door vrouwen (zo’n 80%).