TOP

People’s Avenue focust op duurzame streetwear: ‘binnen vijf jaar koopt iedereen basics bij ons’

Het Amsterdamse kledingmerk People’s Avenue gaat zich volledig richten op streetwear. Op 25 oktober 2017 lanceert het de vernieuwde collectie. Eigenaar Roland Wiechert: “Het is mijn missie een duurzaam product toegankelijk te maken voor een groot publiek.”

People’s Avenue heeft de afgelopen anderhalf jaar geëxperimenteerd met diverse modestijlen. “Streetwear bleek by far de beste resultaten te boeken”, vertelt oprichter/eigenaar Roland Wiechert. Vandaar dat het bedrijf zich vanaf dit najaar hierop focust. De vernieuwde collectie, die op 25 oktober wordt gelanceerd, bestaat uit onder meer kwalitatieve sweats, hoodies, modische trainingsbroeken en stoere jeans. Daarnaast wordt de collectie later dit najaar aangevuld met ondergoed en caps die doorlopend verkrijgbaar zullen zijn. Hoe de rest van het aanbod eruit zal zien, houdt het merk nog even voor zich.

Stoer, kwalitatief en internationaal

People’s Avenue heeft een nieuw ontwerpteam aangetrokken om de nieuwe richting vorm te geven. Wiechert is verantwoordelijk voor de creatieve leiding. “We zijn klaar voor een volgend niveau”, zegt Wiechert. “Als je kijkt naar het huidige duurzame aanbod, dan zie je dat teveel labels zich op niche markten richten. Ze zijn te schattig en weinig commercieel. Wij willen anders zijn: stoer, kwalitatief en internationaal. Het is mijn missie een duurzaam product toegankelijk te maken voor een groot publiek.”

Gerecyclede materialen

Wiechert heeft ervaring met duurzame mode. Vijf jaar geleden startte hij zijn bedrijf Infact, dat biologisch geproduceerde bedrijfskleding produceert. Ook de producten van People’s Avenue worden in India gemaakt. De voornamelijk biologisch katoen en het verfproces gebeurt in een volledig gesloten recyclesysteem. Het merk zorgt verder voor een eerlijk productieproces tegen een betaalbare prijs.

Distributiestrategie

People’s Avenue verandert naast de collectie ook de distributiestrategie. Het merk stopt met de wholesale-activiteiten in Nederland. Wel denkt het bedrijf na over eventuele distributie van de basic items. “Onze focus ligt in eerste instantie voornamelijk op het Midden-Oosten, wat een sterke markt is voor ons. Daarnaast richten we ons op opkomende markten”, verklaart Wiechert. Het merk, dat een website en drie winkels heeft – twee in Amsterdam en één in Haarlem – heeft geen directe plannen voor meer winkels in Nederland.