TOP

Onderzoek Textilia: Jack & Jones bekendste mannenmodeketen

De Nederlandse man kent Jack & Jones het beste van alle mannenmodeketens. Dit blijkt uit onderzoek van Textilia in samenwerking met GfK Panel Services Benelux. The Society Shop, Setpoint, Suit Supply en Score staan ook hoog op het lijstje.

Textilia vroeg aan 1422 mannen, met behulp van een lijst met namen van mannenmodeketen, welke winkels zij kennen. Maar liefst 48 procent van de ondervraagden kent Jack & Jones het beste. De keten is voornamelijk bekend bij hoger opgeleiden, tieners, twintigers en dertigers. Woordvoerder van Jack & Jones, Paul Spijkerman, reageert verheugd op het nieuws. “We zien het al een waardering voor het merk. Mede dankzij de komst van de nieuwe lijnen Jack & Jones Premium en Jack & Jones Premium Vintage, waarmee we ons richten op de doelgroep twintigers en dertigers, is het goed om te horen dat we bekend zijn bij deze doelgroep.” Op de tweede plaats staat The Society Shop (45%), gevolgd door Setpoint (36%), Suit Supply (35%) en Score (30%).

Spontane naamsbekendheid
Een opvallend resultaat uit het onderzoek is dat een kwart van de ondervraagden bij een spontane naamsbekendheid, dus zonder een lijst met namen, vrijwel geen mannenmodeketens weten op te noemen. De enige keten die ze wel direct spontaan noemen is WE. 36 procent van de ondervraagden mannen kent de winkel. Op de tweede plek volgt Setpoint met maar 5 procent en Jack & Jones met 3 procent.

Het volledige onderzoek en de reacties van de winnaars is te lezen in Textilia 40/41 van 9 oktober.