TOP

Omzetgroei van 18 procent voor Cyell

Het Nederlandse modebedrijf Cyell is in het verkoopseizoen voor zomer 2010 behoorlijk gegroeid. Cyell realiseerde een omzetgroei van gemiddeld 18 procent.

De strandmode collectie Beachwear steeg met 13 procent in vergelijking met vorig jaar en nachtmode collectie Intimates en Softwear steeg met 33 procent. “Tijdens alle internationale en nationale beurzen hebben we het bijzonder druk gehad, met als gevolg nieuwe klanten en agenten. Onze nieuwe collecties werden heel goed ontvangen. We zijn hier erg blij mee”, aldus Elle Wiersma, één van de oprichtsters van Cyell.

Volgens Wiersma heeft Cyell de goede cijfers vooral te danken aan de gunstige prijs en kwaliteit verhouding. Verschillende landen reageerden positief op de nieuwe collecties zomer 2010. Zo zijn er in Spanje twee nieuwe agenten bijgekomen en is er veel vraag vanuit het Verenigd Koninkrijk.

Cyell is een internationaal modebedrijf dat Beachwear, Intimates en Softwear ontwerpt, produceert en vermarkt. De collecties worden verkocht via ruim 1200 lingeriespeciaalzaken en warenhuizen in meer dan tien landen.