TOP

Omzetgroei jeansmerk Blue Blood

Kredietcrisis of niet: het Nederlandse 'new luxury' jeansmerk Blue Blood groeit gewoon door. In 2008 nam de omzet van de retailtak van het bedrijf toe met 39%.

Blue Blood maakt geen omzetcijfers bekend van het gehele bedrijf. Maar in de 4 eigen winkels is de omzet flink gegroeid. De plus van 39% is mede te danken aan de opening van 2 winkels, op de Prinsenstraat in Amsterdam en in Laren. Maar ook de 2 bestaande winkels in Amsterdam (PC Hooftstraat en Cornelis Schuytstraat) presteerden naar tevredenheid. Volgens een persbericht waren ook in het laatste kwartaal van 2008 de verkopen goed.

Voor het komende kwartaal staan nieuwe winkelopeningen in Nederland en Zuid-Afrika op de planning. Zo staan Rotterdam en Maastricht op de verlanglijst bij het merk.

Blue Blood showt 30 januari voor de tiende keer op de Amsterdam International Fashion Week. Het is de eerste collectie van de hand van Erik Frenken, voormalig hoofdontwerper bij Viktor & Rolf.