TOP

Omzet Mango +11% in 2011

De Spaanse moderetailer Mango heeft boekjaar 2011 afgesloten met een omzet van €1,4 miljard. Dat is 11% meer dan het jaar ervoor.

De omzetgroei van Mango is voor het grootste deel te danken aan het openen van winkels. In 2011 kwamen er 644 winkels bij, voornamelijk in het buitenland. De keten heeft nu meer dan 2400 winkels in 107 landen. Momenteel komt 82% van de omzet van het bedrijf uit het buitenland.

Groeimarkten 

China en Rusland blijven belangrijke groeimarkten voor het bedrijf. Op de planning staan 80 winkelopeningen in China en 30 in Rusland. Ook zit er volop groei in Zuid-Amerika en het Midden-Oosten. Nieuwe afzetgebieden zijn Bermuda, Monaco, Kirgizië, Sri Lanka, Cambodja, Qatar, Koeweit, Saoedi Arabië, Iran, Myanmar en Pakistan. Maar ook dichterbij in Europa is Mango nog steeds aan het uitbreiden. In Nederland heeft Mango 30 winkels.

Online omzet

De omzet uit online verkopen kwam in 2011 uit op €36,2 miljoen. Dat is maar liefst 72% meer dan het jaar ervoor. In 2012 wil het bedrijf de online omzet verdubbelen en het bereik van de webshop uitbreiden naar meer landen. Ook het openen van online concessies hoort bij de online expansie strategie. In Nederland is Mango sinds kort bijvoorbeeld verkrijgbaar bij Wehkamp.