TOP

‘Bij ons kan de kleine winkelier eenvoudig online gaan verkopen’

Je bent modewinkelier, wil graag online gaan verkopen maar je hebt geen geld om een webshop op te zetten? Neil Persoon wil met zijn nieuwe start-up Locuni kleine winkeliers de kans geven om toch digitaal te kunnen verkopen.

“Wij nemen een groot deel van de handelingen, die nodig zijn bij een webshop, uit handen”, zegt Neil Persoon, de man achter Locuni. “Wij leveren de techniek voor de webwinkel, maken professionele productfoto’s, handelen de online betalingen af en we zorgen voor de marketing.”

Locuni staat voor Locals United en is een Nederlandse start-up die lokale modewinkels gaat helpen de strijd aan te gaan met grote online retailers zoals Zalando en Wehkamp. “Ik hoop dat met mijn website consumenten de lokale winkels weer weten te vinden”, aldus Persoon in een telefonische reactie.

Persoon kwam op het idee toen hij een broek wilde kopen bij een modewinkel, maar ze daar zijn maat niet meer hadden. “Ik wil graag lokaal winkelen en ik vond het vreemd dat ik nergens online kon vinden welke winkel in de buurt wel die broek in mijn maat had. Dat komt natuurlijk omdat veel kleinere modewinkels geen geld hebben om een webshop te openen. En als ze er wel een hebben dan zijn ze niet te vinden.”

Met Locuni heeft Persoon een systeem bedacht waarmee modewinkels hun collectie online kunnen verkopen zonder dat zij direct kosten maken voor bijvoorbeeld techniek van de website, afhandelen van online betalingen, productfoto’s en marketing. De collectie kan aangeboden worden via de eigen website van de winkelier maar wordt ook aangeboden via de online winkel van Locuni. Daarnaast krijgen winkels op de website van Locuni een eigen informatiepagina met onder andere winkelimpressie-foto’s en openingstijden.

Deelnemende winkels betalen €40 per maand en 10% over elk online verkocht item. De website gaat in mei de lucht in en ter introductie betalen winkels die zich willen aansluiten een half jaar lang enkel de commissie per verkocht artikel.