TOP

Omzet luxeconcern Burberry stijgt met 6 procent

Het Britse modeconcern Burberry Group noteert over het eerste half jaar een omzetstijging van 6 procent naar 611 miljoen euro. De inkomsten uit de retail stegen met 27 procent naar 306 miljoen euro.

De omzet uit de wholesale viel tegen met 15 procent naar 212 miljoen euro, doordat de consument terughoudender was in zijn koopgedrag. Wel kocht zij in het afgelopen half jaar meer handtassen en lederwaren, meldt ceo Angela Ahrendts.  “We zullen de verdere ontwikkeling van accessoires dan ook stimuleren.”  De terugkeer van Burberry naar de de London Fashion Week in september was in lijn hiermee volgens Ahrendts een juiste keuze.

Het luxeconcern telt op dit moment 122 eigen winkels, 47 outletstores, 90 franchiseconcepten en een eigen webwinkel die in 25 landen actief is. Het aantal filialen zal verder worden uitgebouwd. Zo zullen er dit jaar zo’n 15 nieuwe winkels in Azië en Amerika worden geopend.