TOP

Not Your Daughter’s Jeans lanceert campagne in Keulen

Not Your Daughter's Jeans, het Amerikaanse spijkerbroekenmerk, lanceerde afgelopen weekeinde de campagne voor Duitsland, Engeland en Nederland in Keulen, waar inwoners spijkerbroeken aan lantaarnpalen zagen hangen.

In Europa dragen al 300.000 vrouwen het Amerikaanse NYDJ en wordt de jeans inmiddels in 1100 winkels verkocht. In 2010 start het merk een grote campagne om meer bekendheid te krijgen en dit jaar opende NYDJ een nieuw Europees hoofdkantoor in Amsterdam. De aftrap van de campagne vond in Keulen plaats omdat het merk daar in korte tijd spectaculaire verkoopcijfers noteerde. Behalve de spijkerbroeken aan lantaarnpalen, liet NYDJ dit weekeinde een grote spijkerbroek op gebouwen projecteren en promotiedames met passpiegels door de stad trekken.

“Op deze manier vieren we ook ons succes dat we tot nu toe in Duitsland hebben behaald”, zegt marketing coördinator Lyanne Simon van NYDJ Europe. “We hebben inmiddels een agentennetwerk door heel Europa en zijn dit nog aan het uitbreiden. Ondanks de crisis groeit in heel Europa de verkoop.”

Volgens NYDJ zijn hun spijkerbroeken wonderjeans. Dat komt omdat de spijkerbroek een maatje kleiner oogt dankzij de innovatieve ‘Lift Tuck Technologie’. De jeans gebruikt iets meer van het elastische lycra, wat zorgt voor meer draagcomfort. Het echte geheim schuilt
in de weeftechniek. Het gepatenteerde criss-cross ontwerp zorgt voor meer stretch aan de voorkant. Daardoor wordt de buik platter en wordt de achterzijde gelift. Vrouwen lijken hierdoor een en soms wel twee maten kleiner te dragen.

In Amerika is de spijkerbroek in korte tijd uitgegroeid tot een rage, niet in het minst omdat Oprah Winfrey NYDJ in haar programma uitriep tot ‘best zittende en meest comfortabele jeans ooit gemaakt’. Volgens haar is NYDJ  ‘de nummer 1 jeans voor echte vrouwen met echte rondingen’.

Terwijl de totale jeansmarkt in de VS in de eerste vier maanden van 2009 met 0,5% kromp, steeg het aandeel van NYDJ met 27,2%. In totaal werden er in deze periode 165.000 jeans verkocht, waarmee NYDJ volgens het Amerikaanse marktonderzoeksbureau NPD in de Top 3 van jeansmerken staat.