TOP

No Label opent in Mall of The Netherlands

No Label heeft  een nieuwe winkel geopend in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. De nieuwe brandstore is de vijfde fysieke winkel voor het Amsterdamse mannenmodemerk.

Credit beeld: No Label

Met winkels in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Roosendaal is de opening in het winkelcentrum in Leidschendam volgens Peter van Kampen, de CEO van No Label, een logische stap in de ontwikkeling en de ambities van het Amsterdamse modemerk. “Ons eerste doel is Nederland zo goed mogelijk te kunnen servicen. Dat doen we door onze sterke online aanwezigheid te combineren met meer fysieke brand stores”, aldus Van Kampen in een persverklaring. “Daarna willen we onze pijlen richten op onder meer Duitsland, België en Scandinavië, waar we online nu al goed verkopen.”

Ontwerp interieur

Voor de nieuwe winkel hadden Van Kampen en Creative Director Menco Nieuwenhuis een specifieke term in gedachten: evolutie. Nieuwenhuis: “Zo’n drie jaar geleden hebben we op collectiegebied een grote omslag gemaakt van ‘pakkenmerk’ naar ‘smart essentials’, van hogere kwaliteit tegen competitieve prijzen. Die evolutie zien we terug in de kwaliteit van de online en offline content en vertalen we nu ook door in een fysieke winkel.”

Dat doorvertalen gebeurde in samenwerking met interieurdesigner Pepijn Smit, die met zijn S-P-A-C-E Projects onder andere verantwoordelijk is voor de store designs van FEST, Veloretti en Ace & Tate. Smit: “Het interieur van deze brand store is gebouwd op een raster dat wordt doorbroken door diagonalen om zo dynamiek in de ruimte te creëren. Door gebruik te maken van eikenhouten lambriseringen, krijgt de ruimte warmte en wordt het een meer natuurlijke ruimte binnen zijn context. Met gerecyclede doorschijnende gevelpanelen, kasten en een tafel, speel ik met licht en schaduw.”