TOP

NikeStore Rotterdam in teken van Lance Armstrong

Ter ere van de Tour de France en Lance Armstrong, heeft de NikeStore in Rotterdam als thema Livestrong gekregen De racefiets van Lance Armstrong is er tentoongesteld en zijn fans kunnen op een bord in de winkel persoonlijke berichten voor de veelvoudig Tourwinnaar achterlaten. De winkel is ook de enige in Nederland waar Livestrong, de collectie van Armstrong, wordt verkocht.

Terwijl Armstrong zijn achtste overwinning in de Tour de France najaagt, blijft zijn vizier gericht op het gevecht tegen kanker, waar hij zo veel mogelijk mensen bij wil betrekken. Livestrong zet zich in voor de 28 miljoen mensen die wereldwijd leven met kanker en de opbrengst van de producten speelt daarin een belangrijke rol. De samenwerking tussen Nike en Armstrong heeft al meer dan tachtig miljoen dollar opgebracht, onder meer dankzij de distributie van meer dan zeventig miljoen gele polsbandjes sinds 2004.

 

Kleding en schoenen

Na de introductie van de beroemde gele polsbandjes in 2004, introduceerde Nike in 2008 in de Verenigde Staten ook een kleding- en schoenenlijn voor Livestrong. Nu komt deze collectie ook naar enkele landen in Europa, waaronder Nederland. “Ik ben trots dat Livestrong onze missie nu meeneemt over de grenzen, zodat we nog beter kunnen helpen mensen de middelen en steun te bieden in hun strijd tegen kanker”, aldus Lance Armstrong. “We zijn er in geslaagd om op vernieuwende manieren bewustzijn te creëren, maar het gevecht is nog verre van over. Daarom ben ik blij dat Livestrong nu ook het verschil kan gaan maken in Canada, Frankrijk, Groot-Brittannië en Nederland.”

 

Krijt voor steun

De najaarscollectie van Livestrong combineert gebruiksgemak, prestatieverhoging en stijl in een volledige lijn gele kleding, schoenen en accessoires. De collectie is sinds 1 juli 2010 te bekijken en verkrijgen in de NikeStore in Rotterdam, die mede ter gelegenheid van de Tourstart het thema van Lance Armstrong en kankerbestrijding meekrijgt. Via een speciaal krijtbord kunnen mensen berichten achterlaten ter inspiratie of steun. Boodschappen kunnen ook worden opgegeven via speciale kanalen op Twitter, Facebook en www.nike.com/livestrong. De berichten worden vervolgens met speciaal geel krijt op het parcours van de Tour de France geschreven. Inzenders van de berichten ontvangen een e-mail met de GPS-coördinaten van de locatie van hun persoonlijke boodschap.