TOP

NIHIL gaat van twee naar drie collecties

Het sportkledingmerk NIHIL dat zich richt op de klimsport, presenteert vanaf volgend jaar een extra collectie. Deze fall/winter collectie bevat items die geschikt zijn voor de bergklimsport.

NIHIL kwam voorheen met een spring/summer-collectie en een fall/winter-collectie. Vanaf volgend jaar splitst het merk de spring- en summer-collectie en breidt het de fall/winter-collectie uit. Door deze extra collectie kan het merk sneller leveren en meer inspelen op de huidige trends. Dit is het eerste klimsportmerk dat met een extra collectie komt.

Modieus sportief

Bij de nieuwe collecties van het merk NIHIL staat functionaliteit voorop. De klimkleding moet comfortabel zijn en lang meegaan. Daarnaast vindt het klimmerk dat sportieve kleding ook best modieus mag zijn. De nieuwe collecties van NIHIL zijn gebaseerd op de huidige modekleuren. Vooral in de nieuwe herfst/winter-collectie zijn de modieuze invloeden goed zichtbaar. Zo is er een jeans ontwikkeld die functioneel is om buiten in te klimmen door het gebruik van stretch. Ook heeft het merk een speciale ‘Special’-lijn met T-shirts en sweaters. De opbrengst van deze kleding gaat elke keer naar een ander goed doel.

Wereldwijd uitbreiden
NIHIL is in 2002 opgericht door twee fanatieke klimmers die vonden dat klimsportkleding ook geschikt moet zijn als vrijetijdskleding en voor ‘fun sports’. De Nederlandse Irene Pieper besloot in 2004 om dit concept uit te bouwen. Met haar eigen klimsportervaring wil ze het merk wereldwijd bekend maken in de sportklimwereld. Het merk heeft inmiddels een sterk sponsorteam klimmers uit allerlei landen.