TOP

Nieuwe winkel: Hunted Streetwear Boutique in Utrecht [Interview]*

Met de Hunted Streetwear Boutique willen Soleil Sturm en Joyce Snijders Utrecht op de kaart zetten als streetwear-bestemming. Hoe gaan ze dat aanpakken?

Waarom hebben jullie de Hunted Streetwear Boutique geopend?

Soleil Sturm: “Joyce heeft bij G-Star gewerkt en ik heb een opleiding etaleren en winkelinrichting gevolgd. We zijn beiden gek op mannenmode en vooral op streetwear. Daarom waren we al eerder met ons eigen merk Hunted begonnen. Later kwam daar het label Utca’s Finest bij, waarmee we Utrecht weer op de kaart wilden zetten. Dat werd echt booming en de pop-up winkel die we openden, liep ook als een trein. Toen durfden we het wel aan.”

Hoe zijn jullie op deze plek terecht gekomen?

“We hebben een jaar gezocht naar de juiste locatie en dit pand aan de Kintgenshaven achter Neude bleek perfect. Toevallig zitten we naast de nieuwe sneakerstore Sneakerbaas, dus dat is ook een mooie combinatie. Mede daarom verkopen we overigens alleen kleding en geen sneakers. Althans voorlopig.”

 

Wat verkopen jullie wel?

“Streetwear-labels die je nog niet op andere plekken in Utrecht en omgeving kunt vinden. Zo hebben we I Love Ugly uit Australië, Nicce London en Raised by Wolves uit de VS. Plus uiteraard onze eigen merken Hunted en Utca’s Finest.”

Hoe werden jullie als twee jonge vrouwen in de branche ontvangen?

“Over het algemeen enthousiast door de merken, toen we onze winkel en plannen presenteerden. Maar op de beurzen werden we door andere retailers en bepaalde klanten niet eens aangekeken. Dat vonden we redelijk bizar. Blijkbaar is het vreemd als je vrouw bent en niet uit Amsterdam komt, maar toch een streetwear-winkel voor mannen wil openen. Overigens hebben onze klanten er totaal geen problemen mee. Een groot deel van de mensen in Utrecht kende ons sowieso al van onze labels.”

 

Hoe promoten jullie de winkel?

“Vooral via social media als Instagram, Facebook en Google, plus advertenties in lokale media. Ook gaan we binnenkort een aantal events organiseren, waaronder een avond waarop graffiti-artist de Utrechtse Kabouter een mural komt maken en we een T-shirt in samenwerking met hem presenteren.”

Wat is jullie ambitie met de winkel en eigen labels?

“We willen Utrecht weer op de kaart zetten. Op het gebied van streetwear is Utrecht nog niet zo bekend, maar met onze winkel en die van Sneakerbaas komt daar nu hopelijk verandering in. Mede door leuke collabo’s willen we laten zien dat Utrecht een hele toffe stad is. Voorlopig verkopen we onze eigen merken ook alleen in de eigen winkel. In die zin zouden we wel de Patta van Utrecht willen worden. We verdelen onze tijd nu tussen het verkopen en ontwerpen in de kelder van de winkel.”


Wat was de afgelopen maand het best-verkochte item?

“We hebben ons eigen label Utca’s Finest erg goed verkocht. Ook de aanstekerhoesjes van het merk Good Worth & Co, waarop vrouwenbenen met een slipje op de enkels staat afgebeeld, deed het goed. Mannen houden nu eenmaal van dit soort ondeugende accessoires.”

Gaan jullie op termijn ook vrouwenmode verkopen?

“Zeker niet. Simpelweg omdat we niet van vrouwenmode houden, we dragen zelf ook bijna alleen maar mannenkleding.”