TOP

Nieuwe plannen voor Bread & Butter in Berlijn

De zomereditie van Bread & Butter moet groeien in het segment Sportswear. Dit zei beursdirecteur Karl-Heinz Müller op de persconferentie in Berlijn.

Karl-Heinz Müller denkt bij uitbreiding van het sportswearsegment aan merken als Peuterey, Woolrich en Moncler. De meeste van de op dit moment succesvolle labels komen uit Italië en staan op de Pitti Uomo. “We gaan proberen om deze labels naar Berlijn te krijgen.” Omdat er geen plek is voor een nieuw segment, zal er gebouwd moeten worden. Müller denkt aan een mode-expo op het betonnen stuk voor de hangars.

Ook de First Floor wordt onder handen genomen, waar nu jonge ‘street artists’ ondergebracht zijn. In het toekomstige segment Bread & Butter Boarding House wil Müller nog steeds jonge labels maar ‘die merken moeten al wel op de markt actief zijn’.

Helemaal nieuw deze zomer is de komst van B&B Kids; gepland staat een 5000m2 groot kinderland met kindergerechten en een skateschool. 

De directeur is tot nu toe tevreden over het verloop van de huidige editie: “Er zijn duidelijk meer bezoekers vergeleken met de eerste dag van de afgelopen zomer.” 600 merken en ontwerpers presenteren hun collecties op Tempelhof in Berlijn. Dat zijn er 10% dan in de zomer. De beurs is volgens Müller hoogwaardiger geworden met labels als Diesel, Boss Orange en Barbour.