TOP

Nieuw: online matentool voor consument

Wellicht een handige tool voor webshops om het aantal retouren te beperken: MyFashionSize.com is een nieuwe online dienst waarmee de consument na het invullen van enkele gegevens kan opzoeken welke maat ze heeft bij verschillende merken en ketens.

“De kans op een miskoop is vaak groot, voor veel consumenten zelfs te groot. Maattabellen met algemene maten voor alle merken geven vaak een foutief beeld en zijn niet gebruiksvriendelijk. Het percentage retourzendingen ligt vaak wel tussen de 20-40%, met alle gevolgen en kosten van dien voor zowel de webshop als klant,” zegt Theodoor Pater, mede-oprichter van MyFashionSize.com.

Maten opnemen

MyFashionSize.com brengt een tool die de consument helpt met het vinden van de juiste maat bij modemerken en -ketens. Nadat de consument haar maten heeft opgenomen en ingevuld in komt er een advies tevoorschijn over welke maten het beste besteld kunnen worden per merk.

Merken 

Myfashionsize.com kan de maten berekenen van een veertigtal merken, waaronder Adidas, Claudia Sträter, Clockhouse, Dept, Didi, Esprit, G-Star, Gaastra, Guess, Levi’s, M & S Mode, Maison Scotch, Mango, Mexx, Miss Etam, Nike, Only, O’Neill, Ralph Lauren, S.Oliver, Steps, Superdry, Superstar, Supertrash, Tommy Hilfiger, Vero Moda, We en Zara.

Mobiele app

De maatadviezen zijn nu nog alleen beschikbaar voor dames. Uitbreiding naar herenkleding staat in de planning voor november 2012, evenals een mobiele versie van de site zodat de tool ook in de fysieke winkelstraat gebruikt kan worden.

MyFashionSize.com is ontstaan uit een samenwerking tussen ondernemers Sjors Broersen (Wishbone productions, websitebouwer) en Theodoor Pater (Rots media, online uitgever).