TOP

Cartouche Fashion BV neemt Trickle Dutch Label over

Het Nederlandse merk Trickle Dutch Label, bekend van de kinderriemen met klittenband, is per 1 oktober 2012 overgenomen door Cartouche Fashion BV.

Trickle Dutch Label lanceerde eerder dit jaar een kinderriemencollectie met onzichtbare klittenbandsluiting die kinderhandjes snel en gemakkelijk kunnen vastmaken. De oprichters Kim Langenberg en Colette Sneekes hebben echter besloten ieder hun eigen weg te gaan.

Joris Völker en Fred van der Steen van Cartouche Fashion BV zijn verheugd over de overname en zien dit als ‘een verdere versterking van Cartouche Fashion BV binnen de lederwarenindustrie’. “Het is een perfectie aanvulling op onze strategie”, aldus Joris Völker, commercial manager bij Cartouche Fashion. “De oprichters van Trickle hebben aan een duidelijke strategie en concept gewerkt en daar zullen wij verder op door bouwen.”

De overname van Trickle heeft geen gevolg voor de merkfilosofie en werkwijze. Het merk zal verdergaan met het ontwerpen en vervaardigen van hippe en stoere kinderriemen, waarvan de productie nog geheel in Nederland plaatsvindt. Momenteel wordt Trickle verkocht in Nederland en Duitsland. Binnen drie jaar moet het merk in vier nieuwe Europese landen een sterke merk positie hebben.

Over Cartouche Fashion

Het familiebedrijf Cartouche Fashion produceert naar eigen zeggen jaarlijks zo’n 1,25 miljoen riemen voor gerenommeerde nationale en internationale modelabels, groothandels en modebedrijven.