TOP

Nieuw Nederlands jeansmerk: Kings of Indigo

Nederland is weer een nieuw jeansmerk rijker: Kings of Indigo wordt op de aankomende Bread & Butter gelanceerd. Het merk richt zich met tijdloze klassiekers op authenticiteit, maar ook op duurzaamheid.

Bedenker van Kings of Indigo (af te korten tot K.O.I.) is Tony Tonnaer, die jarenlang directeur van Kuyichi was. Samen met twee partners zet hij nu een nieuw merk in de markt. K.O.I. richt zich op duurzaamheid en authenticiteit. Belangrijk zijn de 3 R’s: recycle, re-use, repair. “Ik richt me voornamelijk op hergebruik”, zegt Tony Tonnaer daar over. “Organic is mooi, maar recycling en repair zijn nog beter voor het milieu. In deze tijden is het interessant om gebruikt katoen te gebruiken, zeker met de stijgende katoenprijzen.”

Collectie

K.O.I. brengt een compacte totaalcollectie, met voor mannen 3 basic en 2 fashion-fits (chino en worker) en voor vrouwen 5 basic en 2 fashion fits (chino en overall), aangevuld met jeans related tops en accessoires. De verkoopprijzen liggen in het middenhoge segment, denk aan €110 tot €160 voor een jeans.

Beurs

K.O.I is te zien in de LOCK-hal op Bread and Butter in Berlijn. Het merk begint met de zomercollectie 2012 in Nederland, Duitsland en Zweden.

In Textilia 14 (verschijning 8 juli) lees je meer over K.O.I. in een interview met Tony Tonnaer.