TOP

Nieuw loungewearmerk Royal Lounge Junkie

Royal Lounge Junkie is een nieuw Nederlandse merk met een complete en flink uitgewerkte collectie loungewear voor jongens en meisjes tussen 4 en 16 jaar.

Met ironische teksten als ‘for hip couch potatoes’, ‘couchwear specials to relax on your Royal butt’ en ‘throw your Royal butt on the couch’ wil Royal Lounge Junkie de juiste snaar raken. “Van ‘sleep over’ party’s met vriendjes van mijn zoons van 13,14 en 15 weet ik precies wat er aan homewear gedragen wordt in Nederland”, vertelt initiatiefneemster Jacqueline de Koning, “maar ook hoe deze jongens en meiden er graag uit willen zien.”

 

Geen jeans

Royal Lounge Junkie speelt erop in met coole en comfortabele vrijetijdskleding. “Geen jeans, want daar is al zoveel in te krijgen”, vindt Jacqueline, “maar wel alle andere ingrediënten voor een relaxed loungemerk, van loosefit pants, hoodies sweats en single jerseys tot favoriet ondergoed en badjassen.” Er zijn 114 stijlen, van babydoll met ruches tot de lange onderbroek met laag kruis. Details als de vele kontzakken en emblemen en de doorleefde spraypainted- en garmentdyed items maken de collectie zelfs schoolwaardig.

 

American vintage

De kleurthema’s zijn gegroepeerd rond American vintage met wit, rood, grijs en blauw. “We bieden een lifestyleconept”, vertelt Jacqueline. “Naast hangmatten, plaids en petjes willen we straks ook zitzakken, beddengoed, weekendtassen en natuurlijk beachwear en handdoeken brengen. We willen van Royal Lounge Junkie het loungemerk maken, niet alleen voor Kerst, wintersport en schoolkamp, maar als superloungewear zo cool dat je het niet meer uit wilt doen. Royal Lounge Junkie om altijd te dragen dus.”

 

Publiekscampagne

Jacqueline de Koning startte Royal Lounge Junkie met zakelijk partner Cor van Schoonhoven, eigenaar van lingeriemerk Sapph. Dat staat garant voor een shop-inshopondersteuning in winkels en een stevige publiekscampagne. Royal Lounge Junkie is te zien op Kleine fabriek en in de Brandboxx Almere.