TOP

Nieuw in jeansland

Kredietcrisis of niet, er zijn ook dit seizoen weer volop jeansmerken die hun geluk willen beproeven op de Nederlandse markt. Textilia geeft alvast een top 10 vol jeansnieuws.
  1. Chick with Guns is een Deens merk dat bestaat sinds 2007. Het handschrift is stoer, maar vrouwelijk, met jeans, leren jasjes en gilets, strakke broeken, kokerrokken, kanten blouses en eenvoudige cleane tops. Jeansprijzen: €100-€120 
  2. Milk & Roses is een nieuw Nederlands-Italiaans merk, dat onlangs in het sfeertje van een hippie-barbecue werd gelanceerd. Het merk heeft dan ook het hippiegevoel, met vintage jeans en relaxte tops. Jeansprijzen: €99-€149.
  3. Dept kennen we allemaal, maar er komt vanaf zomer 2010 een nieuw jonger zustermerk bij onder de naam Dept Denim Department. Hier is alles jeans wat de klok slaat, aangevuld met tops, jacks, jurken en rokjes. Jeansprijzen: €79-€119.
  4. Sommigen kennen Cross Jeanswear misschien vanuit Turkije, waar het vandaan komt, maar het label komt nu ook naar Nederland. De collectie is uitgewerkt en trendy, tegen betaalbare prijzen. Jeansprijzen: €69-€89.
  5. Paris Hilton lanceert vanaf zomer 2010 een jeanslijn in Europa, die ook in Nederland verkocht gaat worden. De collectie bestaat uit jeans, T-shirts, jurken, jassen, schoenen, tassen en riemen, alles geïnspireerd op de stijl van Paris Hilton.
  6. Blue Level komt uit de koker van Lucas van de Burgt, voorheen Europees sales manager van LTB Jeans. Het merk richt zich op jeans voor mannen en vrouwen in het middensegment, aangevuld met tassen en riemen. Jeansprijzen: €69-€79.
  7. Na enkele seizoenen van afwezigheid is het Italiaanse jeansmerk Meltin’ Pot weer terug op de Nederlandse markt. De hogere upgrading sloeg niet aan in Nederland, maar vanaf zomer 2010 is het merk weer terug met betaalbare jeans. Jeansprijzen: €80-€120.
  8. Het Amerikaanse jeansmerk DL 1961 Premium Denim past in het rijtje van 7 For all Mankind en Citizens of Humanity. De focus ligt op pasvorm: het merk claimt dat vrijwel elk vrouwenfiguur slanker lijkt doordat de modellen het lichaam precies volgen en exact blijven aansluiten. Jeansprijzen: €159-€189.
  9. The Jean richt zich op een  klassieke stijl, vakmanschap, hoge kwaliteit en tijdloze modellen. Alle jeans zijn gemaakt van Japans naadlijn denim en alles wordt gewassen in het atelier in New York om het een relaxte, vintage look te geven.
  10. Het Nederlandse mannenmerk No Excess lanceert vanaf zomer 2010 een denimlijn. Ook het Nederlandse Scotch & Soda lanceert een denimlijn en het merk presenteert  voor zomer 2010 ook de vrouwenlijn Maison Scotch. Het Nederlandse jeansmerk Dragster gaat ook zijn geluk beproeven met een vrouwencollectie.