TOP

Nieuw Europees management voor Wrangler en Lee

De Europese divisies van denimmerken Wrangler en Lee worden vanaf nu geleid door twee nieuwe vice-presidenten Johan De Niel (Wrangler) en Peter Kats (Lee).

Moederbedrijf VF Corporation heeft deze week een nieuwe bedrijfsstructuur voor het jeanswearportfolio in Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) bekendgemaakt. Johan De Niel wordt vice-president bij Wrangler. Hij is volgens de onderneming een ervaren ‘VF-veteraan’, die sinds 1981 in dienst is. Bij Lee was hij onder andere verantwoordelijk voor de functies vice-president product & marketing (tot voor kort). ‘De afgelopen 35 jaar heeft De Niel Lee mede uitgebouwd tot een sterk merk’, aldus het persbericht. Het is de bedoeling dat hij bij Wrangler gaat werken aan een heldere en consistente strategie.

Lee

Peter Kats is sinds 2013 in dienst bij VF International. Eerst als vice-president voor de sales van Vans en sinds 2016 als vice-president sales bij Lee. Volgens het bedrijf kan hij zijn ervaring binnen de kleding- en schoenenmarkt inzetten voor een consumentengerichte aanpak voor Lee. De president VF Jeanswear EMEA, Massimo Ferrucci, blijft de algemene leiding houden. Zowel De Niel als Kats zullen aan Ferrucci rapporteren.

Nog twee aanstellingen

Daarnaast meldt VF Corporation nog twee aanstellingen. Het betreft nieuwe functies binnen het VF Jeanswear EMEA-team. Het gaat om de functies van senior sales directeur, bekleedt door Daniel Larsson, en senior direct-to-consumer directeur, waar Johan Vercammen verantwoordelijk is voor het creëren van de best mogelijke consumentenervaringen online en offline. “De nieuwe managementstructuur stelt ons in staat om de jeansmerken dichter bij de consument te brengen en een sterkere fundering voor de toekomst van beide labels te scheppen”, verklaart Ferrucci de veranderingen binnen het concern.