TOP

Newams: ‘Deze Pitti wordt weer een volgende stap in onze groei’

Mannenmodemerk Newams stond vorig seizoen voor het eerst op de Pitti Uomo in Florence. Over ongeveer een week zijn ze wederom aanwezig op deze belangrijke mannenmodebeurs. Textilia sprak mede-oprichter Luuk Schavemaker over hun deelname aan Pitti.

Over een week vindt de belangrijkste mannenmodebeurs ter wereld, Pitti Uomo, plaats in Florence. In aanloop naar de beurs spreekt Textilia met Luuk Schavemaker van Newams, een van de Nederlandse merken die een stand hebben op de Pitti Uomo 91.

Vorig seizoen was jullie debuut op Pitti. Wat heeft het jullie opgeleverd?

“Behalve veel exposure in toffe buitenlandse tijdschriften, zijn we na de Pitti met een internationale sales partner aan de slag gegaan. Zo werken we nu met een agentschap in Milaan, wat heeft geleid tot achttien verkooppunten in acht verschillende landen. Daarnaast hebben we voor aankomend seizoen een nieuwe partner in Japan en zijn we in de afrondende fase met een partij in de VS.”

LEES OOK Deze Nederlandse merken staan op Pitti Uomo 91

Wat gaan jullie op de tweede Pitti laten zien?

“In ieder geval gaan we dit keer meer laten zien: in totaal zullen we een stuk of 70 items presenteren. Uiteraard zitten daar onze T-shirts met grafische prints bij, maar ook mooie, vernieuwende bomberjacks en trenchcoats. Onze jassen worden geproduceerd in Italië, in een fabriek waar Off White, Marcelo Burlon en Margiela zijn jassen ook produceert. Dat betekent dat de kwaliteit hoog ligt; dat is ook waar we voor staan. Elk seizoen weten we beter waar de behoefte van de retailer en consument ligt, wat resulteert in steeds betere collecties.”

Waarom kiezen jullie voor de Pitti?

“Pitti is de aftrap van het nieuwe seizoen en het blijft de plek waar alle internationale buyers komen om nieuwe merken te ontdekken. Vorig seizoen stonden we ook op Capsule in Parijs, maar dat was uiteindelijk minder succesvol dan de Pitti. We kregen enorm veel aandacht met onze stand in de Unconventional-hal – waar we overigens dit seizoen weer staan. We zien de Pitti vooral als marketingtool. Het is de juiste plek om de wereld kennis te laten maken met je merk en je collectie.”  

Wat zijn jullie doelstellingen voor deze beurs?

“Ons doel is meer buyers, magazines en mensen uit de industrie kennis te laten maken met onze unieke identiteit, kwaliteit en ons merk in het algemeen. We zitten in een opbouwende fase waarbij acceptatie van het merk enorm belangrijk is. Daarom zien wij Pitti als een volgende stap in onze groei