TOP

Nederland campagneland voor wintercollectie Bugatti

Nederland is het campagneland voor de wintercollectie 2014/2015 van Bugatti.

Ieder seizoen selecteert het Franse automerk één Europees land als het focuspunt voor zijn productpresentatie. Volgens Bugatti is Nederland onconventioneel, kosmopolitisch, liberaal en aantrekkelijk. “Het traditionele en het hedendaagse komen samen in een creatieve mix. Kunst, design en architectuur kunnen zich vrij ontwikkelen en de wereld inspireren,” aldus het merk in een persbericht. “Bugatti werkt op dezelfde manier en weet zijn collecties aantrekkelijk te maken voor zijn mannelijke en vrouwelijke consumenten.”

Meer shop-in-shops

Bugatti heeft op dit moment meer dan 100 verkooppunten door het hele land. Om zich als lifestyle-merk verder te ontwikkelen, staat een uitbreiding van het shop-in-shop-concept voor een nieuw winkelontwerp op de agenda. De beelden voor de nieuwe collectie zijn gemaakt in de Barbershop Amsterdam en het Spoorwegmuseum in Utrecht. Deze foto’s worden voor alle marketing-doeleinden gebruikt, van billboards en brochures tot showrooms en promotiestands. Tegelijkertijd zal Bugatti het campagneland integreren in zijn activiteiten op Facebook.

Kasjmiere Kampen

De collectie zelf pakt het thema ook op; de jasdesigns (vrouwen) en gebreide tops (mannen) zijn genoemd naar plaatsen in Nederland. Zo draagt een wollen bikerstyle-blouse de naam ‘Bloemendaal’, heeft een sportieve parka in katoen en nylon de naam ‘Zandvoort’ gekregen en is een kasjmier sweater gedoopt tot ‘Kampen’. Het hoogtepunt van de marketingactiviteiten is een promotionele prijsvraag in samenwerking met de detailhandel, waarvan de prijs een trip naar Rotterdam is.