Minder omzet Levi Strauss in eerste helft 2009
De nettowinst van Levi Strauss & Co kwam in het eerste half jaar uit op 44 miljoen dollar (circa 29 miljoen euro), nog niet eens de helft van de winst in de eerste helft van vorig jaar (98 miljoen dollar).
In het eerste kwartaal (december, januari, februari) daalde de omzet al met 12%. In het tweede kwartaal (maart, april, mei) liep de omzet terug met 3%. In Amerika steeg de omzet in dat kwartaal met 8%. Door de stijgende dollarkoers daalde de omzet van het bedrijf zowel in Europa (-17%) als Azië (-13%). Gemeten op basis van gelijke wisselkoersen steeg de omzet in Europa echter met 1% en daalde hij in Azië ‘slechts’ 6%.
In Europa gaat het merk Levi’s weer meer focussen op de Levi’s Red Tab collectie in plaats van op de premiumlijnen Levi’s Vintage Clothing, Levi’s Blue en Levi’s Engineered Jeans. Dat was al te zien op de afgelopen Bread & Butter in Berlijn, waar alleen de collectie van Levi’s Red Tab te zien was en niet de premiumlijnen.