TOP

Mijn shop is top: Victoria’s Secret Schiphol Airport

Nederland heeft er lang op moeten wachten, maar sinds deze zomer is Schiphol Airport een heus Victoria's Secret-filiaal rijker. Textilia nam een kijkje en sprak met Gerdine Stappenbelt, buying manager van Gerzon Schiphol B.V.

Deze maand werd met groot onthaal de vernieuwde Lounge 3 van Schiphol geopend. Een van de hoogtepunten van de officiële opening was de eerste Europese Victoria’s Secret store.

Haastig shoppen
Voor liefhebbers van de van oorsprong Amerikaanse lingeriegigant is het even wennen. Normaal gesproken staan de bekende roze/zwarte 1000m2 grote filialen bekend om hun knusse hoekjes en intieme sfeer. De VSBA – Victoria’s Secret Beauty Accessories – store in Schiphol Airports Lounge 3 is juist gericht op de drukke reiziger die geen behoefte aan of tijd heeft voor een uitgebreide lingerieshopsessie.

Best of the best
Stappenbelt: “Het concept is gericht op haast, op een zogeheten high density omgeving. Dat is precies waarom we geen beha’s verkopen: die moeten rustig gepast worden en daar is hier vaak geen tijd voor.” Wat wél wordt verkocht is letterlijk best of the best. Dat wil zeggen: de best lopende lingerie (zoals slipjes en nachtmode), beauty en accessoires uit de Victoria’s Secret-stal. Dat zijn douchegels en het populaire lipglossassortiment, maar ook iPad cases en Victoria’s Secret loves Amsterdam-broekjes. Aan de keuze van het assortiment ging de nodige research vooraf. “Dit type winkel is getest in zes testfilialen in Zuid-Amerika en de Verenigde Staten.” Het bleek een succes en Schiphol heeft de Europese primeur. Inmiddels is er ook een eerste Aziatisch VSBA-filiaal in Singapore geopend.

Succesvol
De winkel ging begin deze zomer zonder al te veel tromgeroffel open. Dat had een reden. Gerdine Stappenbelt: “De gehele lounge opende officieel pas later en we zaten midden in de vakantieperiode. Daarom besloten we het rustig aan te pakken en de eerste maanden aan te kijken. Gelukkig zijn die succesvol te noemen. We moeten twee maal per dag het assortiment bijvullen om aan de eisen van het winkelend publiek te voldoen.”

Monobrands
Deze opening is een zoveelste stap van Schiphol Airport om Europe’s preferred airport te worden. Het is, naast de Burberry en Hermès stores, de derde luxe monobrand store in Lounge 3 in handen van Gerzon. “Maar we zitten natuurlijk nooit stil en zijn nu alweer verder aan het kijken naar mooie modenamen,” aldus Stappenbelt.