TOP

Meer klachten over webwinkels dan over stenen winkels

Voor het eerst hebben consumenten bij de ConsuWijzer meer geklaagd over webwinkels dan over stenen winkels. Dit maakte de instantie zelf bekend.

In de eerste helft van dit jaar ging 53% van alle klachten die bij ConsuWijzer binnenkwamen over webshops. Dat is een stijging van 10% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De meeste klachten gaan over niet of te laat bezorgde bestellingen. Problemen met garantie en de levering van ondeugdelijke producten of diensten zijn de grootste klachten bij de fysieke winkels.

Volgens ConsuWijzer komt de toename in klachten omdat webshoppen steeds populairder wordt en omdat het aantal webwinkels nog altijd groeit. De instantie raadt consumenten aan om een webshop eerst door een zoekmachine te halen voordat tot koop wordt overgegaan. “Als het op fora klachten regent over een bepaalde webwinkel moet je je afvragen of je daar wel wilt kopen”, aldus Pauline Bijlenga, hoofd ConsuWijzer in een verklaring.