TOP

Meer jeans op modebeurs CPH Vision

De Deense modevakbeurs CPH Vision breidt uit en verhuist de merken uit het jeans- en streetwearsegment naar een nieuw gebouw, dat de naam Terminal 2 krijgt.

CPH Vision blijft op de locatie Øksnehallen in Kopenhagen, maar de beurs zal met ingang van de editie in februari 2009 splitsen in Terminal 1(5000 m2 design labels) en Terminal 2 (9000 m2 urban/streetwear labels). Terminal 2 is een nieuwe hal en wordt het platform voor denim, sportfashion en streetwear, met shows, lounges, optredens en muziek. De twee hallen liggen op loopafstand van elkaar, ook rijdt er elke drie minuten een gratis pendeldienst.

De beurs wordt bijna drie keer zo groot en er komt meer aandacht voor jeansgerelateerde merken. De beurs wordt ook ruimer opgezet en minder ‘propperig’. CPH Vision was duidelijk uit zijn jasje gegroeid en kon het aanbod niet meer kwijt op de bestaande locatie. De laatste editie stonden er 600 exposanten en stonden er 300 op de wachtlijst. Dankzij de nieuwe opzet en de extra hal kan de beurs eindelijk merken en ontwerpers toelaten die al lange tijd op de wachtlijst staan.