TOP

Leger des Heils start winkelconcept: 50/50 store

Het Leger des Heils start een nieuw winkelconcept: 50/50 store. De organisatie heeft samen met diverse partners drie winkels opgezet waar consumenten terecht kunnen voor kleding, vintage meubels en eerlijke lifestyleproducten. De derde winkel opent 2 april haar deuren.

Het nieuwe winkelconcept van het Leger des Heils borduurt voort op het 50/50 kledinglabel dat de organisatie enkele jaren geleden bij de Bijenkorf lanceerde. In plaats van bij het warenhuis worden items uit de 50/50 Original collectie nu verkocht in de eigen winkels in Amsterdam, Groningen en Maastricht. De kledingstukken uit de 50/50 collectie zijn afkomstig uit het depot van het Leger des Heils en door (mode)studenten voorzien van een restyling. Naast deze kledinglijn kunnen consumenten in de 50/50 winkels ook terecht voor oude en nieuwe kleding van andere merken.

Re-integratie
Op de winkelvloer van de 50/50 winkels werken voor een deel cliënten van het Leger des Heils. Samen met de mensen uit re-integratiebedrijven worden ze door professionele verkoopmedewerkers opgeleid en klaargestoomd voor een terugkeer op de arbeidsmarkt. Het Leger des Heils krijgt voor de financiering van het project steun van maatschappelijk investeerder Start Foundation.

Opening derde winkel
In november opende de eerste 50/50 winkel in Amsterdam, in maart was Groningen aan de beurt en zaterdag 2 april opent model Kim Feenstra de deuren van de derde 50/50 winkel in Maastricht. Met deze opening is de drieslag van het concept voorlopig voltooid. Hoewel het productassortiment en type medewerker per winkel varieert, luidt de doelstelling in alle 50/50 winkels hetzelfde: Kansen uitdelen aan mensen en producten en zo bijdragen aan een duurzame samenleving.