TOP

LeBron James in nieuwe Nike-campagne

Nike presenteert 'Rise', een nieuwe multimedia campagne met in de hoofdrol basketballer LeBron James. Het filmpje is een reactie op de controverse die afgelopen zomer ontstond omtrent de transfer van 'King James'. Hij verruilde de Cleveland Cavaliers voor Miami Heat.

LeBron James, die wordt gezien als een van de meest getalenteerde basketballers van deze tijd, verliet onlangs de Cleveland Cavaliers, de club in zijn hometown waarvoor hij sinds 2003 speelde. De vraag waar hij het nieuwe seizoen zou gaan spelen, hield Amerika in zijn greep. Toen James aankondigde Cleveland te verruilen voor Miami Heat, deed hij dat in een speciaal televisieprogramma. Bij Miami Heat wil hij samen met andere topbasketballers als Dwayne Wade en Chris Bosh een gooi doen naar het kampioenschap in de NBA. Zijn overstap is LeBron James op veel kritiek komen te staan. Het wordt hem verweten dat hij zijn club Cleveland Cavaliers zonder titel op zak heeft verlaten.

 

Just do it

In het korte filmpje spreekt LeBron James de kijker toe en gaat hij in op de commotie die er rond zijn persoon in de Verenigde Staten is ontstaan. Nike staat in ieder geval achter hem. “Hij heeft de moed om zijn eigen weg te kiezen, zelfs als anderen het daarmee niet eens zijn. Dat is de ‘just do it’ spirit die kenmerkend is voor zowel LeBron als Nike”, zegt Davide Grasso, Vice President of Global Brand Marketing bij Nike.

 

Rise laat verschillende kanten zien van LeBron’s persoonlijkheid waaronder de sporter, de komiek en de zakenman. Aan het begin van het filmpje stelt hij de vraag ‘What should I do?’. Vervolgens is hij te zien in verschillende situaties waarin hij telkens anderen om hun mening vraagt. Aan het eind van de film stelt hij de kijker opnieuw een vraag: “Should I be what you want me to be?”

 

Het filmpje van 90 seconden werd onlangs voor het eerst vertoond voor aanvang van de wedstrijd tussen Miami en Boston, de opening van het nieuwe NBA-seizoen. Rise is ook te vinden op YouTube

 

Bekijk Rise hier.