TOP

Kredietcrisis? Inkoopkansen zijn er altijd!

Bij de inkoop van kleding komt heel wat kijken en in het inkoopproces is de afgelopen jaren veel veranderd. De opbouw van de collecties, een strakke bewaking van de voorraden, meerdere leveringen per jaar en de leverbetrouwbaarheid van de leveranciers zijn kritische factoren voor succes. Dat betekent dat in samenwerking met de leveranciers, de collecties voor de klant "just in time" beschikbaar moet zijn.

We leven de afgelopen weken in steeds meer onzekerheid vanwege de economische crisis en weten niet of de consument nog wel zijn geld uitgeeft. Daarom is het nu echt de hoogste tijd om niet alleen de aandacht te richten op de verkoop maar ook op de inkoop van het assortiment.

Maar hoe doe je dat met een maximale marge en een minimale eindvoorraad? Welke kerngetallen zijn van belang voor de managen van de collectie en voorraad? Hoe vertaal je het gevoel van mode en trends naar een professioneel collectieplan? Hoe selecteer en beoordeel je leveranciers voor een beter resultaat?

Er liggen heel veel kansen om inkopen beter te doen. We geven daarom regelmatig trainingen en workshops aan inkopers en inkoopmedewerkers die professioneler willen worden in het opbouwen van collecties en het selecteren van de juiste leveranciers.

Een goed assortimentbeheer levert niet alleen kostenbesparing op, maar ook tevreden klanten en een beter rendement. En onderhandelingen met leveranciers zijn een stuk effectiever als je goed bent voorbereid.

 

www.buyingsupport.nl