TOP

Komen en gaan in de sportbranche

Nieuwe internationale gezichten zien we deze maand bij het Japanse hardloopmerk Mizuno, het Amerikaanse tassenmerk Eastpak en outdoormerk Patagonia.

Mizuno ziet Mizuno vertrekken

De president-directeur Masato Mizuno van hardloopmerk Mizuno heeft ontslag genomen. Per 1 oktober wordt zijn functie overgenomen door Jotaro Ueji. In 1983 werd Masato Mizuno aangesteld als president-directeur van het door zijn grootvader opgerichte Japanse sportartikelenconcern Mizuno. Om de ceo te kunnen worden van het Tokio 2020 Olympische Spelen biedcomité heeft Masato Mizuno ontslag genomen. De Japanse hoofdstad maakt samen met Rome, Istanbul, Bakoe (Azerbeidzjan), Madrid en Doha (Qatar) kans om de Olympische Spelen in 2020 te organiseren.

Nieuwe directeur voor Eastpak

Het Amerikaanse tassenmerk heeft een nieuwe directeur. Deze maand heeft Massimo Ferrucci de taken overgenomen van voorganger Thomas Hiemann en is hij begonnen aan zijn nieuwe job als CEO van Eastpak. De Italiaanse Ferrucci was de afgelopen drie jaar verantwoordelijk voor de ontwikkeling en organisatie van jeansmerk 7 For All Mankind in Europa. Tassenmerk Eastpak is onderdeel van VF Corporation. Via een persbericht laat het bedrijf weten dat zij ervan overtuigd zijn dat Massimo Ferrucci het merk wereldwijd groter kan maken.

Patagonia investeert in e-commerce

Outdoor bedrijf Patagonia heeft per 12 september Dmitri Siegel benoemd als nieuwe Vice President Global E-commerce van het bedrijf. In zijn nieuwe functie zal Siegel zijn strategische visie, leiderschap en operationele expertise gebruiken om Patagonia de juiste weg te laten bewandelen op het gebied van e-commerce.